cultura

Crítica

Somni trencat

L'obra Fences, d'August Wilson, va estrenar-se a Broadway el 1985 i va guanyar el Pullitzer. Forma part de l'anomenat Pittsburg Cycle, consistent en un seguit de deu obres ambientades en un barri afroamericà que parlen de com el somni americà afecta una comunitat que mai el podrà assolir. Cada obra se situa en una dècada diferent i Fences és la que passa als anys cinquanta. El protagonista és un escombriaire que volia ser jugador de beisbol i que no ho va aconseguir per culpa de la segregació. Denzel Washington, que va interpretar amb Viola Davis l'obra a Broadway, decideix ser fidel al text i fer-ne una bona adaptació, partint de la idea que el cinema en lloc de teatre filmat pot ser un instrument per filmar la paraula. A Fences tots els personatges parlen molt i ho fan per crear les seves ficcions. El llenguatge és la màscara que defineix el món on habiten.

Troy Maxson és un personatge que vol celebrar la vida amb els seus amics, però que recela del seu fill i no vol que triomfi on ell ha fracassat. La relació amb l'esposa es troba a mig camí entre l'afecte i la comprensió. A mesura que avança l'obra sorgeixen revelacions sobre aquests personatges humils. Sabem que de jove Troy va estar a la presó i que ha acabat recollint escombraries. Disfruta xerrant i discutint per expressar la seva peculiar filosofia vital, però també per posar en evidència la seva inconstància. Rodada sense gaires pretensions, aprofitant un decorat tancat, Fences agafa força a mesura que avança fins a arribar al sublim tercer acte final, en què res és com era en un principi i tot pot ser transformat de forma radical.

En un moment en què el cinema afroamericà busca el seu lloc en el mercat de Hollywood, Fences és una obra clau que recicla el millor de la tradició dramàtica americana per ajudar-nos a entendre la complexitat racial de l'Amèrica profunda.

Fences
Director: Denzel Washington
EUA, 2016


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera