Teatre

Cultura

El Fitag 2017 convoca els superherois que fan que el teatre amateur s’enlairi

Del 29 d’agost al 2 de desembre, Girona rebrà 28 companyies que portaran a escena un total de 54 funcions en una edició que s’expandeix als barris

Havent-se guanyat la majoria d’edat anticipada, el Fitag 2017 arriba a la dissetena edició plenament consolidat. Lluny de relaxar-se, però, els organitzadors, amb el seu director al capdavant, Martí Peraferrer, afronten aquesta nova edició com si fos la primera. “Defugim la rutina i la gestió automatitzada, perquè creiem que el teatre és viu i canviant”, subratlla Peraferrer.

I per demostrar que aquesta il·lusió és compartida, aquest any s’ha vist incrementada la participació amb 140 inscrits respecte dels 110 de l’any passat. Al final, el Festival Internacional de Teatre Amateur, que tindrà lloc del 29 d’agost al 2 de setembre, inclourà 28 companyies de 12 estats diferents que portaran a terme un total de 54 funcions.

Com a novetat, el Fitag incorporarà dues noves propostes. La primera és la iniciativa Fitag Barris, que permetrà estendre el radi d’actuació del festival fins a Montjuïc, que incorpora la plaça Domènec Fita com a nou escenari dins de la programació. Allà actuarà una companyia marroquina l’1 de setembre.

La segona novetat és la Terrassa Nits, situada al pati de la Casa de Cultura, molt adient per a tots aquells que vulguin gaudir d’una proposta nocturna, distesa i agradable en un espai escènic informal i desenfadat. Als nous escenaris s’ha afegit el pati del CaixaForum Girona i, als municipis que són seu del Fitag, el de Campdevànol.

D’aquesta edició, marcada pel teatre llatinoamericà, destaca l’espectacle inaugural, titulat Guantanamera (Teatre Municipal, 29 d’agost), una comèdia negra que parla del teatre dins del teatre, de la companyia El Mirall, de Blanes.

Pel que fa a la coproducció del festival, aquest any es tracta d’una iniciativa més pedagògica i vivencial que ha enllaçat Girona amb la ciutat polonesa de Szczecin i que permetrà que actors no professionals convisquin i aprenguin amb la dramaturga Tatiana Malinowska. L’obra és una adaptació d’Un barret de copa, d’Eduardo de Filippo.

Tot això sota un lema: The theatre superpowers return, amb el qual el Fitag 2017 vol reivindicar “tots aquells superherois i superheroïnes que fan que el teatre amateur tingui la seva força i una projecció imparable”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca