Cinema

Cinema

L’univers en expansió dels efectes visuals

“Les imatges generades per ordinador s’associen al cinema, però s’apliquen a moltes àrees: arquitectura, medicina, biologia, joieria...” Ho explica a El Punt Avui Fàtima Vilà, directora de l’escola FX Animation, que des d’abans-d’ahir i fins avui celebra a la seva nova seu del Poblenou el festival FX Animation 10th Anniversary: To be continued... Fa deu anys que van inaugurar l’escola, i Vilà explica: “Volíem fer una petita celebració que s’ha anat fent gran i s’ha convertit en un festival de tres dies amb xerrades, tallers, conferències i un concurs de curtmetratges.”

Un dels ponents que hi han participat és Juanjo Giménez, nominat a l’Oscar pel seu curt Timecode, que va explicar “com el cinema pot treure profit de totes les eines i noves tecnologies”. Sobre el seu guardonat curt, va dir: “Sembla molt senzill i és el més complicat de postproducció de totes les pel·lícules que he fet: té cent plans i escaig i 90 tenen efectes visuals, però són totalment integrats i transparents.” Fàtima Vilà va afirmar: “Pensem que són les grans produccions de Hollywood que tenen efectes visuals i 3D, però són eines a l’abast per a molts autors, que poden abaratir costos o fer plans que si no resultarien impossibles.”

Juanjo Giménez comenta, en aquest sentit, que “en pel·lícules com Piratas del Caribe o Un monstre em ve a veure els efectes visuals són evidents, mentre que a Timecode són efectes més austers, que ajuden a la narració, fan integrar escenaris, ajuden a planificar una seqüència... Un cinema més intimista, d’autor o narratiu pot treure profit dels efectes visuals”.

Fàtima Vilà va explicar que tenen uns 300 alumnes provinents d’arreu del món, el 99% dels quals acaben treballant. No tots ho fan al cinema, però tenen exalumnes treballant a Hollywood, Austràlia, Anglaterra, el Canadà, la Xina, l’Índia... Alguns han participat en films com Piratas del Caribe, El libro de la selva, Harry Potter, La Lego pel·lícula...

Àngel Sala, director del Festival de Sitges i padrí de l’FX Festival, va explicar en una classe magistral que pel·lícules com Tron i Star Trek II als anys vuitanta, i Terminator II i Parc Juràssic als noranta, van ser decisives per impulsar la revolució dels efectes visuals digitals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic