Música

Música antiga del segle XXI

El Festival de Torroella s’afegeix a un projecte europeu de suport a grups joves

El festival ha començat amb Rumorum un programa de residències per a grups emergents

El Festival de Torroella de Montgrí s’ha adherit com a coorganitzador al projecte europeu EEEmerging (Emerging European Ensembles), creat el 2014 amb el suport del programa Europa Creativa de la Unió Europea per donar suport als grups joves de música antiga i ajudar-los en la seva professionalització. El festival baixempordanès, organitzat per Joventuts Musicals de Torroella i dirigit per Montse Faura, passa a ser nou soci del projecte conjuntament amb l’Acadèmia Janácek de Música de Brno (República Txeca) i el Fòrum Nacional de Música de Wroclaw (Polònia). En el marc d’aquest projecte, Torroella serà seu de residències musicals que acolliran els grups seleccionats pel projecte, la primera de les quals ha tingut com a protagonista l’ensemble Rumorum , creat el 2015 a Basilea (Suïssa) quan els seus membres estudiaven a la Schola Cantorum Basiliensis. El grup està format per Grace Newcombe (veu, arpes i direcció musical), Jacob Mariani (llaüt, viola d’arc, fídula i guitarra morisca), Felix Vérry (fídula i rebec), Mara Winter (flautes) i Ozan Karagöz (veu). El 15 de desembre, Rumorum va oferir a Torroella un concert amb el programa de cançons medievals anglonormandes que els seus membres van estar preparant durant la seva residència a la vila empordanesa.

Durant el 2019, el Festival de Torroella rebrà altres dos grups en residència: La Vaghezza , un grup multipremiat creat el 2016 i especialitzat en música dels segles XVII i XVIII; i Dichos Diábolos , creat el 2013 en el si de l’Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc). Les dues formacions oferiran concerts a Torroella i es beneficiaran d’una mentoria per part del festival, que té el suport en aquesta iniciativa de la Fundació Banc Sabadell.

El projecte EEEmerging va ser creat el 2014 pel Centre Culturel de Rencontre d’Ambronay (França), el centre de música barroca i clàssica Ghislieri Musica de Pavia (Itàlia), el centre de música antiga de la Universitat Nacional de Música de Bucarest (Romania), el Festival Internacional Händel de Göttingen (Alemanya), el Festival Seviqc Brežice de Ljubljana (Eslovènia), el National Center for Early Music de York (Gran Bretanya), el Centre de Música Antiga de Riga (Letònia) i Ozangoo Productions d’Estrasburg (França). En quatre anys, el projecte ha seleccionat 25 grups, als quals s’ha ofert suport artístic, formació en organització, administració, màrqueting i comunicació, entre altres disciplines, i també 70 residències, 170 concerts i enregistraments de discos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona