Arts escèniques

Crítica

dansa

Onanisme captivador

Elegant, intuïtiu, subtil, precís, al·legòric i extremadament sensual són alguns dels qualificatius que podem utilitzar per definir el darrer treball d’un dels noms més rellevants del país, Cesc Gelabert. Amb el solo Framing time, una peça que disposa de la complicitat del també ballarí Mikhail Baryshnikov –amb qui ja havia col·laborat anteriorment–, Gelabert construeix una peça coral que esdevé una oda al món de les percepcions.

Així, amb l’elecció del solo com a format, en el qual l’artista té una àmplia experiència, Gelabert experimenta i aprofundeix els límits del moviment. I, per fer-ho, se situa al llindar de la línia que separa els dos mons, una línia divisòria imperceptible des d’on ens sentim capaços de prendre una alenada d’aire per poder resistir l’embat de la nostra inherent fugacitat. Un espai entre la realitat i la ficció –definit per una excel·lent escenografia que disposa d’una estructura metàl·lica–, entre el tangible i l’invisible, entre el món real i el món dels somnis...Entre aquestes dues coordenades és on se situa l’impuls creatiu del ballarí, que, una vegada més i en el marc del festival per excel·lència de les arts escèniques de Barcelona, el Grec, ens recorda la vàlua i el potencial de l’art del país.

Amb la música d’inspiració minimalista de Morton Feldman –interpretada magistralment al piano per Pedja Muzijevic–, i la il·luminació sensual de Burke Brown, Framing time s’erigeix en una exquisida i reeixida peça íntima que troba en la dissonància dels acords –gestuals, musicals i d’il·luminació– una font d’inspiració. Tot se’ns revela com a proper i recognoscible; tanmateix –i aquí rau la seva vàlua–, en la mixtura que en resulta descobrim quelcom d’enigmàtic i captivador que ens excedeix, som davant d’una obra d’art. En la puresa, en l’experimentació, en la concreció, en l’assimilació, en la introspecció i en la mirada oberta al món al qual s’aboca per prendre-li tot allò que el seu art inhala, és on l’art de Gelabert es manifesta més absolut. Som davant d’un dels grans llegats de la dansa. Prenem-ne consciència!

Framing time
Coreògraf: Cesc Gelabert
Dimecres, 24 de juliol. Mercat de les Flors, Grec Festival.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic