Cultura

La nova narrativa

En el marc de l’exposició ‘Quàntica’, el CCCB està programant nou pel·lícules relacionades dins del cicle de cinema Gandules’19

La física quàntica convida a pensar en bifurcacions, multiplicitats i realitats paral·leles

L’exposició Quàntica, que es pot veure al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) fins al 24 de setembre, aporta claus per entendre els principis de la física quàntica i ho fa a través del treball creatiu conjunt de científics i artistes. El projecte convida a explorar els nous paradigmes de la ciència moderna per poder-los valorar i criticar.

Dins el marc, o més ben dit, de la temàtica d’aquesta exposició, tindrà lloc al Pati de les Dones del CCCB el cicle de cinema d’estiu Gandules’19, els dimarts, dimecres i dijous, des del passat 6 d’agost fins al 22 del mateix mes, a les deu del vespre.

Universos paral·lels, viatges en el temps o abolicions de l’ordre racional són protagonistes del cicle. El CCCB proposa nou pel·lícules en què conceptes derivats de la revolució quàntica han inspirat la creació de nous imaginaris. El cicle ha estat comissariat pel crític de cinema Jordi Costa.

La gradual infiltració en l’àmbit de la cultura popular de conceptes derivats de la tercera gran revolució en la història de la cosmologia no només ha inspirat la creació de nous imaginaris en les ficcions de gènere fantàstic, sinó que també ha posat en crisi la concepció tradicional del relat. De tot model de relat. Un univers en expansió accelerada cap al seu col·lapse no sembla un hàbitat natural per als discursos tancats de naturalesa monolítica.

Les revelacions de la física quàntica conviden a pensar en bifurcacions i multiplicitats, en realitats paral·leles i identitats inestables, i connecten amb alguns plantejaments radicals d’una filosofia de la postmodernitat que va detectar la caducitat dels grans relats unitaris.

Programa

Les sis pel·lícules que es poden veure en el que queda de mes són: Uncle Boonmee recuerda sus vidas pasadas (Uncle Boonmee who can recall his past lives), d’Apichatpong Weerasethakul (dimarts 13); Symbol (Shinboru), de Hitoshi Matsumoto (dimecres 14); Mind Game (Maindo Gêmu), de Masaaki Yuasa i Koji Morimoto (dijous 15); Fish & Cat (Mahi va gorbeh), de Shahram Mokri (dimarts 20); Donnie Darko, de Richard Kelly (dimecres 21), i el es cicle clou el dijous 22 amb una sessió doble: La Jetée, de Chris Marker, i T’estimo, t’estimo (Je t’aime, je t’aime), d’Alain Resnais.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Apujant el llistó

barcelona

Veu valenta fins a la cançó final

BARCELONA
Àlex Susanna
ESCRIPTOR, CRÍTIC D'ART I GESTOR CULTURAL. NOU DIRECTOR ARTÍSTIC DE LA FUNDACIÓ VILA CASAS.

“No tenim una visió sectària de l’art català”

barcelona

‘Bonart’ celebra els seus vint anys d’art

barcelona

Desacomplexats

palafrugell

El millor circ xinès, per Nadal

girona

Inventar-se el futur

barcelona

Edgar Massegú obre la seva casa museu

sarrià de ter
música

El Houston Ballet i Joan Kaufmann, a Peralada