Cultura

Una directora per al TNT

La lleidatana Marion Betriu, que ha estat sotsdirectora dels Teatros del Canal i exdirectora del Frinje de Madrid, substituirà Pep Pla en el Terrassa Noves Tendències, el festival capçalera de l’emergència a Catalunya

Marion Betriu i Giulia Poltronieri assumeixen la direcció del TNT i la programació teatral a Terrassa

Dues dones joves prenen les regnes de la programació escènica a Terrassa. Demà dijous, al matí, es presentaran les línies de treball del projecte que va presentar Marion Betriu al concurs convocat per l’Ajuntament de Terrassa. Tot i la discreció del concurs, aquest diari ha pogut saber que Betriu substituirà Pep Pla i que, també (com ja insinuava el director del CAET en una entrevista a El Punt Avui Televisió l’octubre passat) hi haurà una plaça de nova creació per assumir la línia de programació de les arts escèniques per a la resta de l’any: l’assumirà Giulia Poltronieri, una artista i gestora que fa anys que es brega en diferents projectes i produccions per Catalunya.

Marion Betriu (Lleida, 1982) va ser codirectora del Festival Frinje (un festival de similar programació que es va programar a Madrid des del 2011 al 2016, quan va desaparèixer). Ha estat sotsdirectora dels Teatros del Canal de Madrid, fins a l’any passat, quan l’arribada del PP a la comunitat de Madrid va expulsar l’anterior cúpula També ha participar com a jurat en algunes ocasions del Festival de titelles de Lleida i és una habitual a Fira Tàrrega, els dos festivals de major rellevància d’arts escèniques a les terres de Lleida.

Pep Pla va avisar amb molt de temps que el 2019 seria el seu últims any a la direcció del Centre d’Arts Escèniques de Terrassa (CAET) i del Terrassa Noves Tendències. Més tard, hi va haver les eleccions municipals i hi va haver el canvi del PSC a la plataforma TotxTerrassa. A l’alcaldia va tornar Jordi Ballart, que havia dimitit del càrrec en desacord amb la posició del partit socialista respecte al procés. Rosa Boladeras, actriu i nova regidora de Cultura, avançava la intenció municipal d’ampliar el festival (que ha estat el pal de paller de les noves emergències i el teatre de risc) amb un abast internacional. Pel que sembla, l’edició del 2020 serà d’emergència perquè caldrà tancar amb molta urgència el cartell amb només sis mesos de marge.

La dificultat és notable perquè és un festival que acostuma a tenir una important base de projectes en coproducció. I ara hi ha poc temps per plantejar programació internacional. Probablement el festival hauria de créixer pressupostàriament (ara és d’uns 400.000 euros) si es volgués ampliar l’ambició.

A Lleida, Margarida Troguet es va veure apartada de la programació de l’Escorxador arran de l’entrada de Ciutadans al govern socialista de la Paeria. Va rellevar-la l’escenògraf i director de Fira Tàrrega Llorenç Corbella (1984-85 i 2003-06), després que el concurs quedés desert. El canvi de govern ha implicat la fi del contracte de Corbella. El nou govern de la Paeria (ERC, JxCat i el Comú) proposa un nou model de gestió per a la programació dels seus teatres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La cobla global

girona
JORDI CERVERA
ESCRIPTOR

“La cuina demana molt temps, molta reflexió i una gran experiència”

badalona

Buit creatiu i existencial

Barcelona
Crònica

Art antivigilància

Un tast de...
‘Família’, Natalia Ginzburg

Ginzburg i la família

La nova Associació Balada del Sabater d’Ordis es presenta avui a Castelló

castelló d’empúries
Crítica
cinema

Actuació corprenedora

‘[REC]’ obre una nova sala 4DX de Filmax

L’anhel tan humà de comunicar-se

Barcelona