Cinema

Les pors a dins d’un mateix

“A l’Escac ens van ensenyar que hem de parlar del que un té a dins de si mateix i he fet una pel·lícula molt personal”, diu David Casademunt (Barcelona, 1984), enèsim cineasta d’aquesta escola de cinema que és seleccionat per un festival de cinema amb la seva opera prima. “El páramo parla del procés que vaig viure quan vaig perdre el pare de molt jove, després de conviure amb la seva malaltia. He volgut parlar de les pors interiors des dels codis del gènere, em sembla fantàstica la màgia del cinema.”

David Casademunt ja havia fet diversos curts i codirigit el documental Rumba Tres: De ida y vuelta (2016). El seu primer llargmetratge de ficció, El páramo, ha estat produït per Netflix i té com a protagonistes el nen d’onze anys Asier Flores, Inma Cuesta i Roberto Álamo. Es va presentar ahir a Sitges, en la secció Oficial Fantàstic Competició.

En algun moment del segle XIX, una parella i el seu fill viuen en una casa completament aïllada, enmig d’un erm (es va rodar en una zona de Terol). Mare i fill es queden sols i entren en una espiral de terror, alimentada pels seus propis fantasmes i per la solitud i el clima extrem d’aquell paratge, castigat pel vent i les tempestes.

“La pel·lícula parla de la falta d’afecte, de la solitud, de quan l’amor se’n va i ve l’obscuritat”, resumia ahir en la roda de premsa del festival Roberto Álamo, que no va estalviar elogis per a Asier Flores: “És un noi extremament afectiu que escolta i veu, que no és el mateix que sentir i mirar. És l’actor perfecte.”

El segle XIX

La pel·lícula juga a fons els recursos del gènere fantàstic i de terror: la por que neix a dins dels personatges es va fent real i es transmet també a l’espectador. La història se situa al segle XIX per diversos motius: “Una de les idees clau –explica el director– era l’aïllament i la incomunicació, i això ens allunyava de l’actualitat. Ens calia un marc històric de conflicte, i el segle XIX era ideal. També hi ha alguna cosa estètica i pictòrica de l’època que resultava molt estimulant.”Sitges Industry manté el format híbrid, combinant activitats en línia i presencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA
Cultura

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell la Mostra de Jazz de Tortosa

Tortosa