Cinema

Festival de cinema independent nord-americà

L’Americana celebra deu anys amb Todd Solondz

L’Americana Film Fest arriba a la seva desena edició i ho ha volgut celebrar amb “un dels culpables de la nostra passió pel cinema indie”, diu Xavier Lezcano, un dels seus dos director. El Festival de Cinema Independent Nord-Americà ha convidat el cineasta Todd Solondz, que aquesta tarda mateix (18 h) assistirà a la inauguració d’una retrospectiva que organitzen conjuntament la Filmoteca de Catalunya i l’Americana, i que s’allargarà fins al 15 de març. Avui es projectarà Wiener-Dog (2016). El director ha explicat aquest matí, a la mateixa Filmoteca, que avui en dia “hi ha molta por a ofendre, però jo estic acostumat a fer-ho i seguiré fent-ho”.

“Cronista incisiu de la moral americana”, com el defineix Xavier Lezcano, Todd Solondz ha retratat la classe mitjana dels suburbis de Newark (Nova Jersey) i dels EUA a través de pel·lícules com Benvinguts a la casa de nines (1995), premiada a Sundance i Berlín; Happiness (1998, premi de la crítica de Canes), Palíndromos (2004) o La vida en temps de guerra (2009). “Sempre hi ha hagut restriccions amb la llibertat creativa, però ara són més greus, i puc dir que estic virtualment vetat”, ha explicat el cineasta, que no té problemes per abordar en el seu cinema el costat fosc de la societat nord-americana a través de temes com la pedofília, les violacions, l’assetjament sexual... Sovint, però, amb un punt d’humor negre: “Sense ironia, no té molt sentit fer una pel·lícula.” No sembla que parli amb ironia quan diu que “he fet perdre molts diners a molta gent, suposo que per això em costa finançar la meva propera pel·lícula”.

A part d’aquesta retrospectiva, el festival Americana tindrà lloc entre el 7 i el 12 de març, i inclourà films independents dels EUA com el documental La belleza y el dolor, Lleó d’Or de Venècia i nominat a l’Oscar; All That breathes i All These Sons, documentals també nominats a l’Oscar; War Pony, Càmera d’Or a la millor òpera prima de Canes; Palm Trees and Power Lines, millor direcció a Sundance; el film canadenc Riceboy Sleeps, premiat pel públic a festivals d’arreu del món, o el film també canadenc nominat als César Falcon Lake.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic