cultura

II Biennal d'Art de Corbera d'Ebre

Art i drets humans

L'exposició ocupa l'interior de la restaurada església del Poble Vell, on la coberta transparent manté la sensació de ruïna

Hi participen 28 artistes amb un centenar d'obres

Les ruïnes d'una església es poden convertir en un espai expositiu incomparable. Com ja es va avançar, la II Biennal d'Art de Corbera d'Ebre, que obrirà les portes oficialment avui, serà la primera activitat cultural a la recentment restaurada església de Sant Pere al Poble Vell de Corbera. La coberta transparent manté la sensació de ruïna i en el treball de restauració s'ha fet un esforç per conservar els impactes que van deixar dins i fora les tones de metralla que es van vomitar durant la Batalla de l'Ebre.

La Biennal manté la seua temàtica, els drets humans. Concretament, aquesta vegada s'ha suggerit als artistes participants (28) que s'inspiren en els cinc primers articles de la Declaració Universal, i una vegada més la idea de la pau, la guerra, la llibertat d'expressió i l'exili han centrat les propostes presentades. Hi ha una instal·lació central on l'artista aranesa Emilia Perucho col·loca diferents fardells dipositats damunt la runa del Poble Vell. “Vol simbolitzar l'exili, els paquetets de la teua història que has de prendre de pressa i corrents per marxar de casa”, explica Josep Cañada, l'ideòleg juntament amb Jesús Pedrola de la Biennal a través de l'associació cultural Zero i mig partit pel mig.

Una altra instal·lació interessant és la de Miquel Lligadas de Capçanes: un mòbil gegant de teules en caiguda lliure que simbolitzen la trencadissa d'un bombardeig.

Xavier Magalhâes, de Vigo, acabava ahir el seu quadre de 3,60 per 3,60 metres a la paret del costat de la porta d'accés de l'església. L'ha batejat com La Corbera: el teatro del mundo, un quadre ple de color. “Intento reflectir l'alegria per la recuperació de la memòria històrica”, diu. Més fosc és el quadre del francès Yves Leguellec, just a l'altre costat de la porta, La història surrealista dels drets humans, on predominen màscares sense boca en una piràmide en què els poderosos silencien els reprimits. Són només uns exemples del prop d'un centenar d'obres d'aquesta segona Biennal, que durarà fins al 3 de juliol. Serà oberta només els caps de setmana i els festius, i l'entrada costarà dos euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona
Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA
CrÒnica

Ricky Gil i Biscuit, un bon treball d’arqueologia