Altres

opinió

El magnetisme de la realitat

Primer de tot vull deixar clar que no em considero un expert ni soc cap analista del gènere del qual parlem, però és evident que hi ha un boom del true crime, com a mínim se’n parla molt. Des que van arribar a les plataformes, sobretot a Netflix, hi ha hagut un increment de l’emissió de productes de true crime i del consum d’aquest gènere.

Sempre hem fet true crime, però que TV3 l’hagi programat en horari de màxima audiència hi ha donat una visibilitat molt important, i suposo que la qualitat del producte també agrada. En el nostre cas, crec que tenim la transversalitat i l’èxit que tenim per la neutralitat que estem utilitzant, per l’equilibri entre el thriller, la història i l’elegància amb què tractem les coses. El que jo acostumo a definir com les tres R: rigor informatiu, perquè tot el que emetem és cert; respecte, molt de respecte per les víctimes i per tothom que apareix al programa, i ritme narratiu, perquè la gent consumeix els nostres productes amb molt de ritme.

És un fet que hi ha i es consumeix molt més true crime, suposo que perquè les històries de ficció han de ser tremendament potents perquè agradin al públic. La gent s’ha tornat molt més exigent, i les històries reals tenen molta força, atrapen molt, si estan ben fetes. Perquè hi ha molt true crime molt fluix, dels que mires fins al final per saber com acaba la història, però que no estan ben treballats.

Per què agraden tant? Perquè la realitat sempre sorprèn, és magnètica. Si està ben narrada, ben explicada, no hi ha res més potent que una història real.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CIRC

Nou de cada deu espectacles de sala han exhaurit localitats al Trapezi

BARCELONA
TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA
Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA
novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona