Arts escèniques

“Falta més producció al circ”

Leandro Mendoza va accedir el febrer del 2017 a la direcció de la Fira estratègica del circ a Catalunya, el Trapezi. La primera edició la va muntar en poc més de dos mesos. Aspirava a un recorregut de creixement del circ a Catalunya. Ha millorat, però admet que “falta més coproducció al circ de Catalunya” per poder fer muntatges de format mitjà. Una de les apostes pendents és que el Trapezi disposi de més recursos per facilitar aquests muntatges que una companyia no pot assumir sola. Aquest any, l’excepció és NUYE amb sis acròbates en escena. Trapezi va aconseguir ajuntar complicitats per liderar Dioptries amb Toti Toronell i Pere Hosta, però ha estat un fet massa puntual.

Tot i així, celebra que des del 2017 i fins al 2022 han aconseguit adaptar-se a les emergències i que el festival passi de 375.000 a 520.000 euros de pressupost. I, sobretot, que la relació entre la Central del Circ i l’Ajuntament de Reus “ara sigui més estable i més amable” que el que es va trobar.

A hores d’ara s’està a punt de presentar el concurs per triar nova direcció al Trapezi per als pròxims anys. En principi, no s’arribarà tan exhaurit com en el seu cas, que, de fet, ja es va repetir en la tria del director anterior, Jordi Gaspar, que va rebre la batuta al gener per tancar un festival que es feia al maig. I això que Escarlata Circus (els històrics directors del festival) feia més d’un any que havien anunciat a les administracions que no seguirien dirigint-ho. Mendoza recomana a moltes persones que s’hi presentin: “He après molt.”

Mendoza és optimista per la creació postpandèmica. Les companyies presenten peces en què, a l’habilitat de les disciplines, hi afegeixen més reflexió, i això puja un esglaó en la proposta artística. També cal entendre que les formes són diferents al Canadà, a l’Amèrica Llatina o a Catalunya.

Mendoza, que va deixar els escenaris el 2013, vol recuperar la seva part de creació amb projectes creatius com ara una nova producció amb els Vetus Venustas (els mossos de pista del cabaret d’aquest any), impulsant una fàbrica de creació a les Franqueses del Vallès i enfortint la xarxa de circ internacional amb la seva companyia, Cíclicus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera