cultura

Crítica

teatre

Utòpica ataràxia, malèfiques maquinacions

Segura signa un rot sonor, provocador, que aplaudeix l'audiència

clara Segura debuta amb èxit, amb un monòleg no gens fàcil. Marta Galán refugia la dona lluitadora, i amb uns principis més aviat antisocials, en un cau, en una conillera. L'obra és divertida i ambiciosa. Còmica quan desplega les mil i una accions d'una dona soferta que concilia la vida laboral amb la familiar. Compromesa quan reflexiona sobre la dinàmica de la societat. Ella es queda escurada de temps i d'energia (si no fos per les bateries d'aquell conill rosa que va fer furor a la televisió amb un tambor i unes Duracell entaforades com a columna vertebral) i reclama una vida diferent per a la seva prole. Com aquella mare d'El despertar de Dari Fo perd el nord, fins a no saber distingir els festius dels laborables.

No para quieta i s'adona que no actua sempre amb correcció i que és desaconsellable assolir la felicitat. Només s'il·lumina el rostre quan convida els seus fills a l'ataràxia (quietud absoluta de l'esperit no sobtada per cap desig ni temença). Idea un món millor com el de Winnie, la protagonista d'Els dies feliços de Beckett. Però en comptes de remetre a un món apocalíptic absurd, l'angoixa traspua controvèrsia. Galán (que fa anys que s'ha retirat a un camp de teatre més social i educatiu) s'inspira en la contundència d'Angélica Liddell. Amb un discurs aparentment quotidià, s'atreveix a fer grans plantejaments de la vida. Arracona l'opinió de l'espectador i cola una mirada amb polsim de veritat i quilos de maquinació. Però ho fa, i aquest és l'encert, per revelar que aquesta és la manera d'actuar de la societat, dels convencionalismes i els codis que no s'aturen a relativitzar.

Ningú voldria tenir de mare aquesta conilla; ni de pare aquest forat inquiet i buit, que amb prou feines és refugi. Ara, tothom combrega amb les llenties i amb la sensació que la vida s'escola per les clavegueres. Segura interpreta un rot sonor, divertit i provocador que l'audiència aplaudeix. Excel·lent.

Conillet
Autora: Marta Galán
Director: Marc Martínez
Intèrpret: Clara Segura
Dissabte, 7 de novembre, al Teatre de Salt. Temporada Alta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

FIGUERES

Subhasten les pintures de Morell de les pastisseries Dauner

FIGUERES
art

El fotògraf Jeff Wall porta les seves “pintures de la vida moderna” a la Virreina

barcelona
fira

Desè aniversari de Literal, la fira de llibres i idees radicals

Barcelona
Cultura

Mor Charlie Colin, el baixista de ‘Train’

MÚSICA

El Sónar trasllada l’univers immersiu dels Chemical Brothers a Casa Batlló

BARCELONA
Cinema i sèries

El GAC ofereix 54 beques per escriure guions amb una dotació de 500.000 euros

Barcelona

Sílvia Pérez Cruz aspira a cinc premis Alícia de l’Acadèmia de la Música

BARCELONA
Música

Carles Viarnès porta la fusió de música clàssica i moderna amb l’orgue de la Casa de Cultura

Girona
La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte
ART

La Casa Masó revalora el dibuix de l’arquitecte

GIRONA