cultura

Lluitar contra vent i pluja

Des de l'associació PAC reivindiquen l'optimisme del sector a pesar de tot

“Som l'associació de productors catalans més antiga, de principis dels anys 80. La resta d'associacions han anat apareixent després”, explica el president de Productors Associats de Catalunya (PAC), Joan Ginard. Entre els seus fundadors hi ha “personatges que avui en dia s'estudien a les escoles de cinema, com Josep Antoni Pérez Giner, Josep Maria Forn, Bigas Luna o Vicente Aranda”, explica la web de PAC. Actualment aplega unes 40 empreses, de totes les branques de la producció: cinema, documental, animació... Entre els seus associats “hi ha Marta Esteban, que ha guanyat els Goya i els Gaudí amb Truman; Joel Joan, la productora El Terrat, de Buenafuente...”, destaca Joan Ginard, president de la productora Just Films.

Tot i que van ajudar a crear-la, “ara mateix no pertanyem a Proa –diu Joan Ginard– perquè són excloents, no permeten que hi hagi empreses que facin totes les activitats”. “Un soci de PAC pot fer animació, ficció i documental, tenim socis generalistes, i en canvi Proa està especialitzada, cada empresa ha de fer una sola activitat. En canvi, sí que estem federats amb Fapae [la federació estatal], que no ens ha posat cap mena de problema en aquest sentit.” De tota manera, explica que “en algunes coses anem de bracet amb Proa, tots treballem pel bé dels nostres associats”.

Són una associació de petites i mitjanes empreses, que té entre els seus objectius principals “el desenvolupament de les línies de subvenció, en el cas de Catalunya, de l'ICEC i, a Madrid, l'ICAA; que es compleixin els convenis amb les televisions privades i públiques...”

Optimisme necessari

Joan Ginard explica que “és un sector en què s'ha de ser optimista per definició, es lluita contra vent i pluja des de sempre; som un supervivents”. El moment actual convida a l'esperança: “Ho veiem amb optimisme, en el sentit que ara sembla que sortim de la crisi i potser es baixarà l'IVA cultural.” Però sempre sorgeixen dificultats noves, com la taxa per la còpia digital (Virtual Print Fee). Es va crear per ajudar a pagar la digitalització de les sales, però en acabar-la “no ha desaparegut, i els perjudicats, com sempre, som els independents”, diu Ginard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca