Economia

L’Escala apostarà pel concepte ‘Mar d’Empúries’

El nou Pla Director de Turisme proposa una cinquantena d’accions fins a l’any 2020 per dinamitzar el sector i estableix la marca com a element aglutinador i diferenciador de la població

L’empresa Chias Marketing ha elaborat per encàrrec de l’Ajuntament de l’Escala el Pla Director de Turisme de la població, que exposa una cinquantena d’accions per ser aplicades des d’ara fins l’any 2020 i que impliquen tant el sector públic com el privat. Del Pla destaca, entre d’altres propostes, l’establiment com a element aglutinador i diferenciador de la població del concepte Mar d’Empúries.

L’argumentari recomana l’establiment del concepte i remarca el valor dels elements diferenciadors de la destinació turística, en destaca especialment la vinculació amb la mar d’una “forma transversal” que, asseguren “pren rellevància en el terreny històric” (Empúries, porta d’entrada de les civilitzacions grega i romana), però també en el paisatgístic, d’activitat nàutica i turisme actiu, i també com a font d’un dels recursos gastronòmics més reconeguts del municipi, l’anxova. El decàleg turístic de l’Escala destaca la potencialitat del destí per al turisme familiar.

Una de les propostes exposades està relacionada amb l’anxova. Es proposa vincular l’oferta i els espais relacionats amb el món de l’anxova, fent accions conjuntes que relacionin Empúries, l’Alfolí de la Sal, el Museu de l’Anxova i de la Sal i el Centre d’Interpretació del Peix Maram, així com les fàbriques de salaó i activitats com la Festa de la Sal.

Un altre element que es destaca com a necessàriament potenciable és el “recurs turístic diferenciador que representen tant Sant Martí d’Empúries com les rutes culturals que ofereix l’Escala”.

Així mateix, el Pla Director considera d’especial rellevància el paper que ha de jugar l’Alfolí de la Sal com a Museu de l’Escala i com a espai d’irradiació cultural”.

El pla està elaborat en base a quatre eixos bàsics. El primer és el pla de producte, basat en productes existents, aplicant-hi noves línies de treball. El segon eix és el pla de promoció, que buscarà establir línies de treball conjunt amb el sector privat per millorar el posicionament de l’Escala com a destí turístic en els mercats de proximitat i treballarà, a més llarg termini, en la recerca de nous mercats. El tercer eix és el sistema d’informació i seguiment que cerca millorar les eines d’indicadors bàsics de l’oferta i la demanda turística conjuntament amb el sector privat, per tal de disposar al màxim de dades possibles que siguin fiables. En darrer lloc, el quart eix és la gestió del turisme com a destinació a través de l’ADET que serà l’organisme publicoprivat que tindrà l’encàrrec de tirar endavant l’estratègia de promoció planificada.

La regidora de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de l’Escala, Marta Rodeja, va remarcar la importància que té, al seu parer, que s’hagi elaborat de forma conjunta amb el sector: “És important que tots ens el fem nostre i sigui una eina útil per tal de definir línies d’actuació que ens impliquen tant el sector públic com el privat i que ens han de dur a obtenir objectius que beneficiïn el conjunt de l’Escala”.

LA FRASE

És important que tots ens fem nostre el Pla Director
Marta Rodeja
regidora de Turisme i Promoció econòmica de l’Ajuntament de l’Escala


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona
economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona