Economia

Ribera: “No és una llei de la indústria de l’automòbil sinó per complir els compromisos de París”

La ministra per a la Transició Ecològica, però, reconeix un “compromís sincer” del sector per adaptar-se als canvis

La futura llei del Canvi climàtic preveu la prohibició de la venda i matriculació dels vehicles dièsel, gasolina i híbrids a partir del 2040

La ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, ha replicat aquest dimecres al sector de l’automòbil que la futura llei del Canvi climàtic que preveu la prohibició de la venda i matriculació dels vehicles dièsel, gasolina i híbrids a partir del 2040 no és de la indústria de l’automòbil sinó “per complir amb els compromisos de París i arribar a una neutralitat en emissions de gasos hivernacles el 2050”. “No es pot mirar cap a un altre costat” ha afegit la ministra durant la seva visita al saló iWater de Barcelona, on al mateix temps ha reconegut el “compromís sincer” del sector de facilitar aquest procés de canvi. Aquest dimarts patronals com Anfac van criticar que la prohibició de la venda de vehicle de combustible per al 2040 era “excessiva” en els objectius i “accelerada” en els terminis.

Sobre el text de la nova Llei del canvi climàtic i transició energètica que es va donar a conèixer aquest dimarts, Ribera ha comentat que ara recolliran les reaccions dels grups polítics al Congrés i que aquestes seran “fonamentals per ultimar l’esborrany”, que es presentarà els propers dies.

Així mateix, la ministra ha recordat que el sector aporta l’1% del PIB i representa el 14% de l’ocupació entre la indústria principal i auxiliar i ha subratllat que la prioritat és mantenir aquests percentatges.

Per tot plegat, la ministra ha assenyalat que la transició cap a la mobilitat elèctrica representa un “desafiament important entre les administracions públiques i la pròpia indústria per fer evolucionar el model cap on ha d’evolucionar” i ha remarcat que les propostes del govern espanyol estan “alineades” amb les dels països de l’entorn, mentre que d’altres incús han avançat les dades per posar fi als vehicles de combustió.

Així mateix, Ribera ha mostrat el seu compromís en “acompanyar” la indústria ja que “el 85% dels cotxes que es fabriquen a Espanya van dirigits a l’exportació i quasi el 65% dels vehicles van dirigits a mercats on les limitacions temporals són anteriors al 2040”.

Per últim, la ministra ha admès que pel que fa els vehicles pesats, com els camions, no tenen una solució prevista encara i que no està tan avançada com el de vehicles lleugers, on ja hi ha un “avanç significatiu” per part de la indústria europea i mundial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid
economia

Rebuig frontal a una OPA que es cola en la campanya

barcelona
Alemanya

Protesten contra l’ampliació d’una fàbrica de Tesla

Barcelona

Un centenar de professionals, en la VI Jornada d’Auditoria i Comptabilitat

girona
economia

Arxivada la segona causa contra Shakira per frau fiscal

barcelona