Economia

Economia

Iniciativa per al comerç de proximitat

Comprar a casa val molt

Sis municipis del Ter-Brugent insten els veïns a fer la despesa d’alimentació al mercat setmanal i en negocis locals

Batlles i regidors veuen responsable gastar els diners al mateix poble

No era el millor dia per anar al mercat a Amer, ahir. Plovia i la majoria dels paradistes de fruita i verdura es van haver de resguardar de la pluja sota les voltes de la plaça de la Vila. Però alcaldes i regidors de l’àmbit del Ter-Brugent van escollir la jornada d’ahir per presentar una campanya que destaca les virtuts, econòmiques i de cohesió social, que tenen els mercats i les botigues de tota la vida.

La campanya Sigues responsable. Compra producte local! va començar ahir a Amer, però continuarà a tres pobles més de la Selva (Sant Julià del Llor i Bonmatí, la Cellera de Ter i Anglès) i a dos de la Garrotxa (les Planes d’Hostoles i Sant Feliu de Pallerols). Es repartiran díptics amb el dia que hi ha mercat i un mapa dels negocis on es pot anar a fer despesa a peu, gairebé sense agafar el cotxe.

Amb la col·laboració dels ajuntaments, la iniciativa és de l’Associació per al Desenvolupament Rural Integral de la Zona Nord-Oriental Catalunya (Adrinoc), que se sustenta amb fons del Departament d’Agricultura i ajuts europeus (del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural). El gerent d’Adrinoc, Jordi Terrades, va destacar que els mercats són els “mediadors” entre el producte de proximitat i els veïns.

Els alcaldes d’Amer (Maria Rosa Vila), la Cellera (David Sarsanedas) i Sant Julià del Llor i Bonmatí (Marc Garcia), i els regidors Joan Soler, de les Planes, i Salvador Vilalta, de Sant Feliu, van expressar la voluntat que el mercat i els negocis ajudin alhora els establiments de restauració, va afirmar Vila.

La compra en tres parades del mercat o en botigues del seu poble permetrà als veïns la possibilitat de rebre (de manera gratuïta) com a obsequi una bossa plegable per a la compra. Amb un conveni amb el grup de recerca de la UdG Arquitectura i Territori i amb la col·laboració dels instituts d’Amer i Anglès, Adrinoc va elaborar un estudi sobre els mercats del Ter-Brugent, entre els anys 2017 i 2018.

“Pèrdua i tancament”

Una de les conclusions de l’estudi mostra la realitat: “La pèrdua continuada de població, l’obertura de grans superfícies comercials, els canvis socials, i en concret el rol de la dona dins del mercat laboral, contribueixen a una pèrdua constant de parades als mercats i al tancament de comerços locals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALT

Commerzbank posa a la venda l’Espai Gironès per 140 milions d’euros

SALT
economia

Es preveu una campanya de fruita de pinyol “correcta” tot i una caiguda de la producció

Lleida
ECONOMIA

La Xina reaviva la guerra comercial amb la UE amb una investigació antidúmping

BARCELONA

Les botigues de les zones més turístiques ja poden obrir els diumenges

Barcelona

Circuits en funcionament

L’Hospitalet de Llobregat

Fer obsolet el residu

Barcelona
Mar Reguant
Economista i premi nacional de recerca al talent jove de la FCRI

“L’energia barata ja hi és, però cal repartir millor els beneficis”

Barcelona

Casa Jové celebra 150 anys amb l’entrada a Tarragona

Barcelona

Recreacions virtuals de cors perquè els cardiòlegs assagin

Barcelona