Economia

El Parlament insta el govern espanyol a no ampliar les concessions de l’AP-7 i l’AP-2

Abertis vol acollir-se al decret que permet allargar el servei per compensar les pèrdues causades per l’estat d’alarma

La Comissió de Territori del Parlament ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució d’ERC que insta el govern espanyol a no prorrogar les concessions de l’AP-7 entre Cambrils i La Jonquera i l’AP-2 entre el Vendrell i Lleida que finalitzen l’1 de setembre del 2021 ni que “en cap cas” s’ampliïn les tarifes i preus dels peatges de la concessió encara vigent.

Fa uns dies, Abertis va demanar formalment al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la pròrroga de les concessions en acollir-se al decret llei 26/20, que permet a aquestes empreses –sempre i quan compleixin una sèrie de requisits– allargar el servei per compensar les pèrdues pel descens de la mobilitat causat per l’estat d’alarma.

Està previst que el ministeri que dirigeix José Luis Ábalos analitzi aquestes sol·licituds al llarg del mes de novembre, quan expira el termini per reclamar “l’equilibri de la concessió”. El decret no preveu una compensació a través d’ingressos directes sinó que apunta que el “reequilibri consistirà en l’ampliació del termini de durada de la concessió pel qual es considerarà un creixement anual acumulat dels ingressos del 2%, respecte als del 2019”. El text també apunta que, “en cap cas l’ampliació del termini podrà excedir la durada de vigència de l’estat d’alarma”.

D’altra banda, la proposta de resolució del grup parlamentari republicà també instava el govern espanyol a treballar conjuntament amb la Generalitat per trobar una fórmula per gestionar les vies d’alta capacitat en forma de vinyeta. En aquest cas, ha estat aprovada per tots els grups, excepte el PSC i Ciutadans, que s’han abstingut.

La vinyeta és la fórmula per la qual aposta el Departament de Territori i Sostenibilitat davant la progressiva finalització de les concessions de les autopistes. En una altra Comissió de Territori, el setembre del 2018, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va xifrar el cost manteniment de les autopistes i autovies entre 50.000 i 60.000 euros per quilòmetre i any. “Això és insostenible i qui digui el contrari menteix”, va assegurar el conseller, que va suggerir que fos un consorci com el de l’ATM qui gestionés la vinyeta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat