Economia

Seat baixa en 2021 a 233 milions d’euros la pèrdua operativa, un 31,3% menys

El director Financer del grup VW considera que la marca espanyola té marge per millorar resultats el 2022

La marca automobilística espanyola Seat, que pertany al grup alemany Volkswagen, va reduir el 2021, especialment pel creixement de la marca Cupra, la pèrdua operativa fins a 233 milions d’euros, un 31,27% menys que el 2020, quan la pèrdua va ser de 339 milions d’euros.

La matriu Volkswagen, que ha publicat aquest dimarts el balanç del 2021 del grup, en el qual hi ha les xifres de Seat, ha dit que les vendes van millorar en tots els mercats, sobretot pel que fa als models elèctrics i a la marca Cupra.

Les vendes van millorar el passat exercici fins a 494.000 unitats (2,1% més que el 2020), xifres que inclouen els models Seat, Cupra i l’A1 d’Audi. El conseller delegat de Volkswagen, Herbert Diess, ha destacat, en presentar els resultats del grup, que Cupra ha llançat el seu primer model completament elèctric, el Born.

“Ara el consell d’administració se centrarà a créixer més de forma rendible”, va indicar Diess en una roda de premsa virtual.

En aquest sentit, destaca la marca Cupra que va triplicar el passat exercici les vendes fins a les 79.000 unitats, per la forta demanda del Formentor. No obstant això, el creixement de Cupra es va veure afeblit per l’encariment de les matèries primeres i l’escassetat de semiconductors, per la qual cosa, després d’un 2020 feble a causa de la pandèmia, la recuperació va ser incompleta. Els models Seat Arona i Ibiza també van registrar una forta demanda, segons el grup VW.

Pel que fa a l’àmbit econòmic, Seat va tenir l’any passat una rendibilitat operativa sobre les vendes del -2,4% (-3,7% en 2020). El director Financer del grup VW, Arno Antlitz, ha explicat que “malgrat un volum de vendes més elevat i una evolució encoratjadora de la marca Cupra, Seat va acabar amb un marge decebedor de -2,4%”. “Això deixa clarament espai per a una millora el 2022”, ha afegit Antlitz.

Volkswagen no ha donat avui més informacions sobre les seves inversions a Espanya, que dependran de les ajudes públiques.

La companyia ha reiterat el que ja havia dit al començament de desembre del 2021, que preveu fabricar a partir del 2025 vehicles elèctrics compactes a Martorell (Baix Llobregat) i tot camins a Pamplona, però que la decisió final depèn de les condicions generals i dels incentius governamentals. A més, Diess ha dit en la roda de premsa virtual que es troben en “discussions finals sobre la ubicació de la tercera fàbrica de bateries” a Espanya. El grup VW ja ha començat el procés de cerca de la quarta ubicació a Europa de l’Est.

En total, Volkswagen construirà sis fàbriques gegants de bateries, de moment, a Suècia (Northvolt i Skellefteå), Alemanya (Salzgitter), Espanya i a Europa de l’Est, en les quals són necessàries inversions de 30.000 milions d’euros. Per això el director financer del grup VW, Arno Antlitz, també contempla la possibilitat de treure a borsa les fàbriques de bateries d’aquí a dos o tres anys, encara que, de moment, busquen socis estratègics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona