Economia

transports

Dócó, la plataforma de mobilitat de Renfe, entrarà en funcionament demà

La plataforma integra els serveis de Renfe Viatgers i es combina amb Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby per facilitar als passatgers altres maneres de transport per moure’s per tot el territori

Dócó, la nova plataforma de mobilitat de Renfe que integra tots els tipus de transport per unificar-los en una aplicació, entrarà en funcionament demà, ha anunciat aquest dimecres la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez.

La ministra ha acudit avui a la fira Tomorrow.Mobility World Congress, que se celebra en paral·lel amb l’Smart City Expo en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona, on ha visitat l’estand de Renfe i ha impartit una conferència sobre la mobilitat i les ciutats del futur.

En declaracions als periodistes, Sánchez ha posat en relleu el projecte de Dócó i ha afirmat que “va a ser referent a nivell internacional”.

En la seva versió inicial, aquesta plataforma de mobilitat integra els serveis de Renfe Viatgers, així com les de Bolt, Cooltra, Karhoo, Movitaxi i Reby, amb el que, a més de tren, inclourà altres maneres de transport com a taxi, VTC, patinet i moto elèctrica amb la intenció de facilitar als viatgers la mobilitat en qualsevol entorn del territori nacional.

“Dócó ve a resumir la idea de ’vaig on vull i com vull’. És una plataforma molt interessant i que reflecteix molt bé l’aplicació les noves tecnologies per proveir millors serveis de mobilitat a la ciutadania”, ha remarcat la ministra.

Amb aquesta plataforma, Renfe ofereix a l’usuari llibertat per triar on anar i com fer-ho, a més de planificar i reservar mitjançant un pagament únic tots els serveis per a un viatge de porta a porta.

“Estem en una fase molt inicial, demà ho engeguem, però la idea és anar integrant cada vegada més maneres de transport, més operadors, per poder donar la millor opció al ciutadà”, ha subratllat.

La ministra, que demà participa en un acte a favor del Corredor Mediterrani, també ha destacat els avanços fets en els últims anys en la construcció d’aquest eix ferroviari d’escala europea i ha defensat el traçat actual, que preveu que finalitzi a la frontera d’Hongria amb Ucraïna.

“Nosaltres defensem la proposta actual i entenem que qualsevol modificació que suposi un escurçament del Corredor Mediterrani en aquest punt considerem que no és l’opció més avantatjosa per a la concepció que s’ha tingut fins ara del Corredor Mediterrani”, ha apuntat Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona
economia

Puig s’estrena a borsa amb una pujada superior al 4%

barcelona
economia

ERC, Comuns i la CUP es comprometen a convalidar la regulació dels lloguers de temporada

barcelona
Economia

El turisme internacional s’enfila fins als 3,3 milions el primer trimestre de 2024

Barcelona
CONFLICTE LABORAL

Els treballadors de Llansà en vaga reben el suport de transportistes de Roca

GIRONA
OCDE

L’OCDE eleva tres dècimes la previsió de creixement del PIB espanyol

economia

Banc Sabadell puja a borsa mentre el País Valencià veu perillar la seva seu

barcelona
economia

Els llocs de treball al Vallès Oriental van a l’alça el primer trimestre de 2024

GRANOLLERS
estats units

La Fed no cedeix i manté els tipus en el seu nivell més alt dels darrers vint anys

barcelona