Economia

economia

La nova fàbrica per acoblar cel·les de bateries de Seat crearà 400 llocs de treball

La companyia invertirà 300 milions d’euros en una planta que estarà enllestida al 2025

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha anunciat avui la construcció d’una planta d’acoblament de cel·les de bateries a Martorell que suposarà la creació de 400 llocs de treball directes i més de 100 indirectes. Segons ha explicat Griffiths, la companyia invertirà 300 milions d’euros en una fàbrica que tindrà una superfície de 64.000 metres quadrats, l’equivalent a nou camps de futbol. Les obres començaran en les pròximes setmanes i està previst que acabin al 2025. La planta estarà connectada amb el taller 10 de Seat, on es fabricaran alguns dels cotxes elèctrics del grup Volkswagen, incloent el Cupra Raval. “Això ajudarà a optimitzar els processos logístics i a reduir la petjada de carboni”, ha destacat Griffiths. S’hi acoblaran les cel·les de bateria que fabricarà l’empresa del grup Volkswagen PowerCo a la gigafactoria de Sagunt. Martorell, de fet, va participar en la pugna per acollir la fàbrica de bateries de VW però finalment la multinacional va apostar pel País Valencià. Fa ara un nou pas, perquè Martorell no es quedi enrere. “Avui és un dia molt important perquè donem un pas més en el nostre pla d’electrificació”, sosté el president de la marca.

“Ens trobem en un moment clau per a la nostra indústria i Seat i el grup Volkswagen estem destinant grans recursos per aconseguir una mobilitat sostenible i per seguir avançant en la nostra ambició de convertir l’Estat espanyol en un hub de mobilitat elèctrica”, ha defensat avui Griffiths. Ha advertit, però, que les institucions espanyoles i europees han d’estar convençudes “i pujar al tren”. “Com passa en altres països, cal crear un marc legal que asseguri les inversions del sector i impulsi la competitivitat”, ha remarcat posant com a exemple el dèficit de punts de recàrrega. La companyia ha presentat el projecte al nou PERTE del vehicle elèctric. Del primer pla estratègic dels fons Next Generation relacionat amb els vehicles sostenibles, en el qual Seat i Volkswagen van presentar el projecte de la fàbrica de bateries de Sagunt, el grup va obtenir 397 milions. No és la quantitat que esperava però va decidir tirar endavant amb els seus plans. En total, Seat, VW i els seus socis del projecte Future: Fast Forward mobilitzaran 10.000 milions d’euros per impulsar el desenvolupament i la fabricació de vehicles elèctrics i connectats i transformar tota la cadena de valor del sector.

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha destacat avui que la planta d’assemblatge de cel·les de bateries “garanteix el futur de Seat a Catalunya” i “posiciona de manera positiva” Catalunya en la transició energètica. “Drant el segle XX hem estat un referent al sud d’Europa al sector de l’automoció i volem continuar-ho sent el segle XXI”, ha defensat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona