Economia

ECONOMIA

Pineda estrena una gimcana digital com a nou producte pel turisme familiar

Una gimcana digital orientada al públic més familiar per redescobrir el patrimoni cultural del municipi és la nova aposta turística de Pineda de Mar que avui s’ha presentat a l’Oficina de Turisme. La proposta, gratuïta i a la qual es pot accedir amb un codi QR, porta per nom El tresor de Pineda de Mar i s’estructura al voltant d’un personatge real de la història local, el pirata Dragut que al segle XVI va assolar no només la població, sinó bona part de la costa catalana. La gimcana ofereix seguir un recorregut de prop de dos quilòmetres i amb una durada de 90 minuts per resoldre 13 enigmes que, un cop aconseguits, obtindran premi.

L’autor de la iniciativa, Ramon Martín de l’empresa Gymkana Digital Turística, explica que Pineda s’ha afegit a les nombroses “rutes de descoberta” que ja funcionen tant a altres localitats catalanes, com ara Salou i Cambrils, com a la resta de l’Estat i a altres països. En total son 180 gimcanes, amb més de 250.000 persones participants i “amb un 98% de puntuació de cinc estrelles sobre cinc”. “L’objectiu principal és atraure públic familiar cap a una destinació turística i oferir-los complementar la seva estada amb la descoberta del patrimoni i la història locals”, assenyala Martín que insisteix que la proposta està orientada cap als infants, “però que agradarà a totes les edats”.

El joc es pot seguir en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès i l’Ajuntament s’ha compromès a fer-ne difusió a través dels canals habituals. L’alcalde, Xavier Amor, ha demanat també la col·laboració dels diferents sectors econòmics locals, principalment del turístic, perquè incloguin la gimcana dins de la seva oferta complementària d’activitats. “Demanem que se’l facin seu, que l’utilitzin i el promoguin, perquè el que més desitgem és que la gent que ens visita també gaudeixi descobrint-nos”, apunta. Amor ha valorat positivament l’inici de la campanya turística que, en el cas de Pineda i segons assegura, la Setmana Santa es presenta amb bones expectatives d’ocupació i amb les places dels càmpings “gairebé exhaurides”. “Amb la incertesa de la sequera i de com acabaran impactant les mesures d’estalvi en els propers mesos, de moment les sensacions son molt bones”, afirma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona