Economia

Seat redueix les pèrdues a la meitat però no sap quan tornarà a guanyar diners

Els números vermells baixen fins als 30 milions

Destaquen les alces dels mercats emergents, però Muir deixa clar que aquests “no salvaran la marca”

Seat va aconseguir l'any passat reduir les pèrdues a la meitat, fins als 30 milions d'euros, però la millora no serà suficient per tancar el 2013 amb beneficis tal com marcava el pla estratègic dissenyat pel president, James Muir. Encara més, Muir no només admet que ha hagut de renunciar als números verds previstos per aquest exercici, sinó que ara evita concretar quan tornarà a guanyar diners la marca. “No arribarem tan ràpidament al nostre objectiu com ens agradaria, tot i que ens aproximem a la línia de rendibilitat”, és el màxim que va concretar ahir durant la presentació de resultats del 2012, uns resultats que va qualificar de “decebedors i esperançadors alhora”.

Encoratjadors perquè tot i el “fort vent en contra” amb el qual es topa el fabricant de cotxes sobretot a l'Europa occidental, en els últims tres anys els números vermells de la companyia s'han reduït un 70%. A més, el resultat d'explotació ha millorat un 42%, els ingressos han sumat més de 1.000 milions, fins als 6.100, gràcies a l'extra que li suposa la producció, per a Audi, del model Q3 i les inversions han registrat la xifra rècord de 652 milions.

Bona part d'aquests diners es van destinar a renovar i ampliar la gamma de vehicles. Quatre nous models s'han llançat aquest 2012 –l'últim, el León de tres portes– i, en total, Seat va vendre 321.000 cotxes. La xifra suposa un descens del 8%, però el marge de benefici ha estat major: 900 euros més per cotxe, de mitjana.

Tot i que l'evolució va ser nefasta en mercats com ara l'espanyol, l'italià i el francès, destaquen alces com les de Mèxic (17%), Israel (43%), Rússia (123%) i el nord d'Àfrica (186%). Malgrat l'avenç dels emergents, Muir va deixar clar que aquests països “no rescataran Seat, que necessita una presència sòlida i sostenible en tots els seus mercats”, de manera que són “el mercat europeu i el local els que han de respondre”.

Pel que fa a les retribucions de la cúpula, que es vinculen als resultats de VW –rècord– i no de Seat, van passar dels 5,4 als 8,4 milions. La companyia assegura que “l'augment no té a veure amb els sous, sinó amb la fiscalitat, perquè a Espanya es paguen ara més impostos”.

Esperant notícies del tot terreny

Tot i que Volkswagen encara no ha decidit si el fabricarà Seat o Skoda, la marca amb seu a Martorell creu que és prou competitiva i flexible per guanyar una comanda molt important per al seu futur: un tot terreny lleuger. De tota manera, el vicepresident de recursos humans, Josef Schelchshorn, va indicar que “l'estructura de costos s'haurà de continuar millorant, així que caldrà continuar parlant amb els sindicats”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Oshkosh compra l’empresa manresana AUSA, de vehicles industrials

MANRESA

Conveni entre la Unió d’empresaris d’hostaleria Costa Brava i Caixabank

GIRONA
Unió europea

La CE demana explicacions a X per haver reduït els moderadors de continguts

barcelona
economia

El PIB català creix un 2,6% al primer trimestre

barcelona

Barcelona, entre les deu ciutats més resilients del món

barcelona
economia

El govern espanyol i els sindicats acorden la reforma del subsidi d’atur sense el suport de la patronal

barcelona
ECONOMIA

El BBVA ja va descartar millorar l’oferta al Banc Sabadell

barcelona
Port de Barcelona

Primeres jornades de portes obertes

SOCIETAT

8.000 joves i 120 empreses a la fira JOBarcelona

BARCELONA