Emprenedors

Làpides que no defugen el color

Forever Us irromp al sector funerari amb làpides personalitzades

La seva proposta suposa tota una revolució. En un sector encara molt tradicional en què la varietat de l'oferta ha estat més aviat escassa i predomina el blanc i negre, la irrupció de Forever Us es fa notar.

L'empresa la van fundar Juan Carlos Ramos i Ignasi Esteban el 2008 amb l'objectiu d'oferir una alternativa a les làpides tradicionals en pedra que introdueix els colors i la personalització.

L'empresa ha patentat un nou material (Custones) producte de l'evolució del gres porcellànic, que “resulta molt més resistent i no es deteriora amb el temps”, destaca Esteban. Forever Us ofereix una garantia de 30 anys per als seus productes i els seus fundadors asseguren que el nou material resisteix el pas del temps sense perdre el seu aspecte original.

El Custones permet, a més, la personalització de les làpides amb la introducció de qualsevol tipus d'imatge i color. I tot i que molts dels clients de Forever Us es decanten per la tradicional imatge d'una creu, un sant o la verge, les opcions són infinites, “com posar-hi la imatge d'un paisatge significant per al difunt o una imatge del seu hobby, per exemple”, destaquen els emprenedors.

Forever Us comercialitza les seves làpides a tot l'Estat a través de les companyies funeràries i d'assegurances i preveu facturar enguany un milió d'euros (va tancar el 2014 amb unes vendes de 250.000 euros).

Els emprenedors veuen recorregut per fer créixer el negoci perquè “vivim en una societat que s'ha acostumat a comprar productes molt personalitzats però en canvi en el segment de làpides encara es consumeix igual que al segle passat”, destaca Ramos.

Entre les innovacions que ofereix l'empresa hi ha làpides amb codis QR, que donen accés a informació biogràfica del difunt. Amb aquesta informació la firma també ofereix l'edició d'un llibre.

La firma serveix el seu producte des de les dues factories que té a Barcelona i Castelló. El seu avantatge competitiu és precisament que ha desenvolupat una tecnologia que els permet apostar per aquesta personalització sense renunciar a una producció industrial.

La personalització es pot fer gràcies a una plataforma desenvolupada pels emprenedors a internet que permet a les funeràries dissenyar la làpida i ensenyar als familiars la imatge de com serà el resultat final en tan sols tres minuts. El disseny passa directament i de manera automatitzada a fàbrica.

El sistema els permet, expliquen Ramos i Esteban, pensar a portar el negoci a Europa l'any que ve. Per a això la firma prepararà una nova tanda de finançament centrada a captar capital per fer el salt a l'exterior.

Abans, però, té previst tancar una altra tanda de finançament que els podria aportar un total d'un milió d'euros per consolidar la seva capacitat productiva i comercial. “Primer volem acabar de consolidar el mercat local abans de fer el pas a la internacionalització”, expliquen.

En l'actualitat Forever Us dóna feina a una desena de persones i fa pocs dies va recollir el Premi Empresa amb Futur, que els atorgà el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya en la sisena edició del concurs Fem Indústria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Rússia

Rússia augmenta un 82% els ingressos per la venda de petroli i gas el 2024

barcelona
unió europa

Brussel·les exigeix a Booking complir amb les restriccions de la llei de mercats digitals

barcelona
ECONOMIA

Came Parkare s’instal·larà al parc de l’Alba

CERDANYOLA DEL VALLÈS

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona