Economia

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397 milions

El hub que opta a reindustrialitzar Nissan serà el tercer amb més recursos assignats, amb 108 milions d’euros

Seat rebrà prop de la meitat dels ajuts del PERTE del cotxe elèctric, amb 397,3 milions d’euros, de la primera convocatòria de la línia que busca electrificar la indústria de l’automoció. El hub de descarbonització liderat per QEV i BTECH que opta a reindustrialitzar la planta de Nissan a la Zona Franca serà el tercer amb més recursos, amb 107,8 milions d’euros assignats, el 12,2% del total. La publicació definitiva arriba després de setmanes de crítiques per part de Volkswagen pel retard en la resolució. El grup alemany va avisar que les inversions de 10.000 milions d’euros del projecte ‘Future: Fast Forward’ per electrificar Martorell, Landaben i la gigafàbrica de bateries de Sagunt no poden tirar endavant sense impuls públic.

El govern espanyol va anunciar divendres que ampliava la primera línia dels ajuts del PERTE del vehicle elèctric de 700 a 877,2 milions d’euros. D’aquesta manera, el ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme actualitza la resolució provisional de l’agost que adjudicava el 46% dels 362 milions sol·licitats a la candidatura de Volkswagen i Seat.

A partir d’ara, les empreses adjudicatàries hauran de presentar els avals exigits i la previsió es que comencin a rebre els diners abans de finals d’any. Segons ha detallat el ministeri en un comunicat, s’avançarà “el 90% de l’import total de l’ajuda a cada beneficiari”.

Durant el 2023 es publicarà una nova convocatòria per exhaurir tots els recursos, perquè en la primera edició no s’esgotaran els fons inicials, de 2.975 milions d’euros.

Mercedes-Benz Espanya serà el segon amb més recursos assignats, amb una partida de 170,4 milions d’euros, destinada a transformar la seva producció d’acord amb criteris de sostenibilitat per al desenvolupament del monovolum elèctric premium EQV 300. Opel és el quart a la llista d’adjudicacions, amb 52,2 milions d’euros, que es destinaran al projecte TESIS (Transformació de l’Electromobilitat i Sostenibilitat Industrial Stellantis). Renault Espanya és el cinquè, amb 40 milions d’euros que s’invertiran en el desenvolupament del sistema necessari per a la fabricació a l’Estat del vehicle elèctric de la companyia. Tanquen la llista dels deu projectes l’empresa SAPA Operaciones (32,8 milions), Faurecia Interior Systems (28,2 milions), Irizar (24 milions), Peugeot Citroen (15 milions), i Fagor Electronica (8,7 milions).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Port de Barcelona

Primeres jornades de portes obertes

SOCIETAT

8.000 joves i 120 empreses a la fira JOBarcelona

BARCELONA

CaixaBank, escollida millor entitat de banca privada digital d’Europa 2024

barcelona
economia

Banc Sabadell rebutja l’inicial oferta d’absorció del BBVA

barcelona

La Cuina de l’Empordanet presenta la seva nova guia de restaurants

begur

El Vívid, el mes de l’enoturisme a la Costa Brava, tanca amb el 89 % d’ocupació

girona

Acord de col·laboració entre la Cambra i CaixaBank

girona
GIRONA

La demarcació tanca el mes d’abril amb rècord històric d’ocupació

GIRONA
Economia

Rècord d’ocupació a l’abril a Catalunya amb 3,76 milions d’afiliats

barcelona