Economia

Marx ja va predir la crisi climàtica

Ja es pot llegir en català -gràcies a l’editorial Tigre de Paper- el llibre de Kohei Saito, doctor en filosofia per la Universitat Humboldt de Berlín, Una nova manera de viure, que ha estat un èxit de vendes al Japó. Saito tracta l’emergència climàtica a partir dels darrers escrits de Karl Marx. El Japó és un dels països on més va influir l’obra de l’autor d’El capital, però després de la caiguda del bloc de l’est, el món acadèmic se’n va anar allunyant. Aquest llibre n’ha renovat l’interès.

Parafrasejant Marx, Kohei Saito qualifica els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) com el nou opi del poble, perquè alleugereixen “el patiment causat per la dura realitat del capitalisme”. En aquest sentit, l’autor defensa que la crisi climàtica només es pot abordar des del decreixement.

Una nova manera de viure
Kohei Saito
Tigre de Paper 22€


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

CCOO critica l’acord laboral signat per a la Copa Amèrica

BARCELONA
ECONOMIA

El Port de Barcelona i el de Xangai col·laboraran en innovació i descarbonització

TÀRREGA
Economia

El Sabadell insta el BBVA a dir quins accionistes donen suport a l’OPA

barcelona
amèrica del sud

L’Argentina es paralitza en la segona vaga general contra Milei

barcelona
Economia

El Sabadell respon: Denuncia el BBVA a la CNMV per vulnerar la llei d’OPAs

barcelona
VIDRERES

L’àrea d'economia va gestionar 67 ofertes de feina el 2023

VIDRERES
Consolidar un monopoli?
l’anàlisi

Consolidar un monopoli?

economia

OPA hostil del BBVA al Sabadell amb acomiadaments

madrid
economia

Rebuig frontal a una OPA que es cola en la campanya

barcelona