Economia

economia

La plantilla d’hotels i cafeteries de Port Ainé, Espot i Boí Taüll reclamen millores laborals

Amb la primera jornada de vaga secundada reclamen tornar a disposar d’un servei d’autobús fins a les estacions d’esquí

Els 130 treballadors de l’empresa volen un reconeixement de categories

Els treballadors dels hotels i cafeteries de les estacions d’esquí de Port Ainé i Espot, al Pallars Sobirà, i Boí Taüll, a l’Alta Ribagorça han fet vaga aquest divendres per reclamar millores laborals. Són aproximadament 130 treballadors. La principal demanda és que l’empresa Aramark els doti d’un servei de transport que el dugui fins a les estacions d’esquí. Amb les condicions de sou que tenen, i el preu de la benzina, no els surt a compte el desplaçament per compte propi amb el cotxe particular, i hi perden diners, asseguren. És un servei que fa anys tenien i es va perdre. De fet segons el sindicat UGT a Terres de Lleida, els treballadors fa 13 anys que pugen amb cotxes particulars a les estacions i van deixar de tenir el transport col·lectiu al lloc de feina cobert. Entre les reclamacions dels treballadors també hi ha el reconeixement de les categories laborals que ocupen i vestimenta adequada per l’indret on treballen.

Els treballadors de Port Ainé i Espot s’han manifestat a la carretera de Port Ainé on han fet talls intermitents. Per aquest dissabte hi ha convocada una segona jornada de vaga, que en caure en cap de setmana podria tenir més afectació als usuaris de les estacions d’esquí. I si no aconsegueixen les demandes, s’emplacen a continuar les reivindicacions la setmana de carnestoltes.

Segons Carmel Valls d’UGT, en declaracions a ACN, la vaga l’ha seguida un 95% de la plantilla, i l’afectació als usuaris ha sigut poca, donat que en ser un dia laborable no ha estat gaire la gent que ha pujat a esquiar a pistes.

Des d’Aramark han manifestat “el total respecte pel dret a vaga dels treballadors”. Tanmateix, han lamentat les molèsties que pugui causar aquesta situació. Actualment, existeix una negociació oberta amb els treballadors i la voluntat és arribar a un acord satisfactori per ambdues parts a fi que la situació es resolgui al més aviat possible. Des dels sindicats CCOO i UGT han dit que confien que dilluns mateix l’empresa es posi en contacte amb ells per resoldre la situació.

Carme Valls, responsable del sector col·lectivitats UGT Terres de Lleida, ha dit que fa uns nou anys que fan aquestes reivindicacions que no s’han tingut en compte, d’aquí la vaga d’aquest divendres i dissabte. Valls ha explicat que els treballadors fa tretze anys que pugen a les estacions amb vehicles particulars, i ha argumentat que cobrant poc més del salari mínim interprofessional, molts no es poden permetre pagar la benzina que els suposa fer el trajecte per anar a treballar i ha quantificat que es poden arribar a gastar entre 300 i 400 euros solament amb benzina. Mentrestant, no arribi un transport que pugi i baixi als treballadors demanen una bonificació o plus de transport dintre la nòmina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga