Economia

Aigua de Ribes entra amb BÖ en el mercat de la tònica

El grup aprofita una de les deus que té a Caldes de Malavella per diversificar-se i treure quatre varietats de tòniques elaborades amb extractes naturals

Suposa una inversió de 200.000 euros

El grup propietari d'Aigua de Ribes, Fontaga, ha fet el salt al mercat de la tònica amb la presentació de BÖ, una tònica elaborada amb aigua de la deu de les Mateues, de Caldes de Malavella, i extractes naturals. Aprofitant el boom dels gintònics, el grup ha decidit entrar al segment de les tòniques premium i, a més, es planteja continuar ampliant la diversificació a mitjà i llarg terminis amb el llançament de refrescos d'alta gamma per al públic adult.

La creació de les quatre varietats de tònica premium –Dry, Citrus, Flowers i Fruits– ha suposat una inversió de 200.000 euros i es preveu una facturació de 350.000 euros pel 2014. Es pot trobar en grans cadenes d'alimentació com ara Alcampo, El Corte Inglés i Sabeco. La distribució, per la seva banda, és a càrrec de l'empresa madrilenya Banar, amb la qual comparteixen el 50% de la marca.

Darrere de BÖ hi ha l'aposta de quatre joves per crear una tònica només amb elements naturals: cap gota de química, de qualitat, de fàcil combinació i de la terra, segons explica l'empresa en un comunicat.

Tres ingredients

Partint d'una base comuna feta amb aigua de la deu i quinina en estat pur, cada una de les quatre varietats es distingeix pel fet de portar tres ingredients que la fan única. L'equip està format per un químic, Josep Delós, amb experiència en el sector de refrescos i que afirma que “el combinat perfecte no existeix, la combinació perfecta, sí”; un cap d'operació, Pau G. Rojas; l'aromista Marta Mañé, que ha fet una selecció d'entre més de 140 extractes naturals, i el xef Paco Guzmán, especialitzat en noves tendències.

El grup Fontaga va adquirir la deu de Caldes de Malavella el 2011 a l'empresa Nestlé. En la mateixa operació, el grup va aconseguir la propietat de les marques d'aigua mineral amb gas San Narciso i Imperial.

LA XIFRA

200.000
euros
es van invertir per tirar endavant la tònica ‘premium' elaborada a Caldes de Malavella.

Varietats amb extractes naturals

BÖ Dry és la més versàtil, amb fons cítric propi de la bergamota i que marida amb qualsevol ginebra o vodka. La BÖ Citrus, de color blau, porta aranja, taronja sanguina i bergamota, i combina amb cítrics o amb ginebres molt seques. De totes maneres, recorden que és l'única que és 99,99% natural, ja que s'hi ha afegit el color blau. BÖ Flowers està elaborada amb crisantem, pebre rosa i roses, i BÖ Fruits, amb codony, aranyons i litxi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El PIB de Barcelona supera per primera vegada els 100.000 milions d’euros

Barcelona

Les empreses d’ambulàncies s'enfronten al concurs més important

Barcelona
Javier Peña,
director de l’Escola Universitària de Disseny Elisava

“El disseny ha de posar l’usuari al centre, i aquest és avui el planeta”

Barcelona
Jaume Vilanova
President delegat del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya a Girona

“Amb un gestor administratiu el resultat obtingut serà el més beneficiós possible per al contribuent”

Quines són les grans empreses que atenen les urgències a Catalunya?

barcelona

365 Obrador vol captar altres públics amb noves marques

Barcelona

Datarmony inicia l’expansió internacional a Xile

Barcelona

El debat per internalitzar el servei, en suspens

barcelona
economia

Pacte a Freixenet per l’ERTO que afecta 615 treballadors

barcelona