Economia

Optimisme al Palau de Fires

Les patronals FOEG i Pimec van destacar la feina de les empreses familiars gironines que han mantingut l'esforç en època de crisi

Presenten diversos casos d'èxit empresarial al Girona Talent

Varietat de temes en la segona edició del Girona Talent, un programa de xerrades de petit format –de mitja hora– que es du a terme a la Fira de Mostres. Ahir les ponències van començar amb optimisme. El primer torn va ser per als representants de la patronals, que van fer èmfasi en la importància de potenciar el teixit industrial gironí. “La indústria i el comerç són una prova del bon funcionament de l'economia de la nostra demarcació”, va remarcar Ernest Plana, president de la Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG). Plana va destacar que una de les fortaleses del territori són les empreses familiars. “Aquesta és l'autèntica màquina per crear riquesa”, va assenyalar en aquest sentit Jaume Fàbrega, vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona. Per la seva banda, Pere Cornellà, president de la patronal Pimec, va declarar que “estem en un període atractiu que posa associacions i empreses en un nivell alt de competitivitat” i que cal promoure aspectes de col·laboració.

Tot seguit, les jornades es van centrar en el màrqueting digital, un tema que van abordar representants de Vueling i LetsBonus. Ariadna Tregon, de la companyia aèria espanyola, va remarcar la importància “d'entendre la relació amb el client i anticipar-se a les seves necessitats” per tal de crear una bona estratègia de fidelització. D'altra banda, Fabio Neurohr, de LetsBonus, creu que “cal una oferta i servei personalitzat”.

Antonio Tombas, patró de la Fundació FC Barcelona, també va passar per la sala. Malgrat que el tema central era la fundació, també va parlar sobre la dedicació plena que requereix l'obertura d'un negoci i sobre l'impacte que pot generar el fet de tancar-lo. “El fracàs ben gestionat capitalitza l'experiència en el futur”, va dir.

La indústria musical va ser el tema de cloenda d'aquesta primera jornada –avui continuen les xerrades–. Jaume Planagumà i Xavier Pascual, representants de La Mirona i de L'Acústica, respectivament, van criticar la bombolla de festivals que hi ha actualment. Això provoca “programacions calcades que no donen oportunitat a nous artistes”, va dir Pascual. Al mateix temps, “els criteris artístics i econòmics no van junts”, va declarar Planagumà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Compradors d’or, paranoics o assenyats?

Barcelona

El negoci de les caixes fortes reneix

barcelona
Ruben Sans
President de l’Associació de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC)

“L’empresari segueix veient-se com una figura negativa”

Barcelona
DE MEMÒRIA

Línies d’ultramar (1906)

PROFESSOR DE POLÍTICA ECONÒMICA DE LA UB (1967-2016)
Tecnologia

La Mobile World Capital vol lluir “el llegat” que deixa el MWC

Barcelona

El mercat posa a prova la joiera responsable

barcelona
Contra xifrada
Jordi Garriga Riu

L’actiu de la natura

Floox ja té al mercat el seu carregador ràpid compacte

L’Hospitalet de Llobregat
Informació especial

Zentinel MDS, l’‘start-up’ que ajuda a digitalitzar la maquinària antiga