Motor

Classificació

L'imperi del millor

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Loeb es manté líder sense arriscar i té el ral·li sota control. Latvala, que deixa en evidència Hirvonen en tots els trams d'asfalt, se sacrificarà

Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) va pel camí de la cinquena victòria de la temporada i de fer un pas importantíssim cap al seu vuitè títol mundial. Ahir va controlar la diferència respecte a Jari Matti Latvala (Ford Fiesta WRC) al voltant del mig minut mentre confia que Dani Sordo (Mini JCW WRC) acabi atrapant Mikko Hirvonen i resti encara més punts a l'encara aspirant al títol mundial. En qualsevol cas, la referència de Loeb és Hirvonen i no Latvala, perquè es dóna per descomptat que Latvala, si no pot atrapar Loeb, es tornarà a sacrificar i deixarà passar Hirvonen (i Sordo, si és el cas) per tal que el seu cap de files sumi alguna cosa més que els punts del quart lloc.

Loeb va donar ahir una lliçó d'ofici com només la poden oferir els campions. La jornada començava amb el tram del Priorat, el més llarg del mundial sobre asfalt (46 km). Loeb va avantatjar de 4.3 segons Latvala; de 12.7, Sordo, i de 25.8, Hirvonen. Una barbaritat indigna d'un aspirant a campió del món que, perplex, no sabia com justificar-ho: “No ho entenc, he anat molt bé, amb traçades perfectes.”

Tampoc devia entendre-ho en els cinc trams següents, en els quals Latvala el va repassar del dret i del revés i va convertir els 23.6 segons d'avantatge que tenia divendres en 1:24.4. Tram a tram i sense incidències. Mig segon per quilòmetre. No és estrany que en una entrevista recent a Malcolm Wilson –director de l'equip Ford M-sport– se li escapés (o potser ho va dir amb tota la intenció) que una bona parella de Ford per al 2012 seria la formada per Latvala i... Ogier.

Latvala i Sordo brillen

Loeb també va ser el més ràpid en el primer pas per Riba-roja i va ampliar la diferència a 36 segons. No li va importar que Latvala el superés en els quatre trams següents –en va guanyar tres i l'altre va ser per a Dani Sordo– i fins i tot es va permetre el luxe de fer un temps set segons pitjor en la segona passada pel Priorat, per tal d'assegurar. Loeb no es va cansar de dir que Latvala el pressiona, però la realitat és que té el ral·li on vol i perfectament controlat.

L'altre focus d'atenció de l'etapa d'ahir va ser la previsible remuntada de Sordo, amb un Mini més adaptat a l'asfalt que a la terra. El cantàbric, que divendres havia obtingut dos quarts llocs com a millor resultat, ahir va guanyar el penúltim tram del dia (Riba-roja d'Ebre) i va obtenir dos tercers llocs. Sempre davant de Hirvonen –s'hi va acostar a 32.5 segons– abans que el finlandès reaccionés en l'últim tram i deixés la diferència en 37.4. En el global de l'etapa, Sordo li va retallar 31 segons en 143 km.

I Ogier?

Un altre dels actors principals, Sébastien Ogier (Citroën) va quedar despenjat en perdre dos minuts per una punxada en el primer tram. Un enemic menys per a Hirvonen, ja que el francès va perdre dos llocs i el seu horitzó raonable és el cinquè lloc. Kris Meeke (Mini) sempre va estar molt lluny de Sordo i el sisè lloc ja és bon premi, igual com el setè de Mads Östberg (Ford). La resta juga a segona divisió.

En el mundial SWRC, Juho Hänninen (Skoda Fabia) ho té tot a favor per endur-se el títol perquè Ott Tanak (Ford Fiesta) és setè –va tornar ahir acollint-se al Super Ral·li– i sense possibilitats de guanyar posicions si ningú no abandona.

GENERAL 2a ETAPA
1r Loeb-Elena (Citroën DS3)
3h06:01.3
2n Latvala-Anttila (Ford Fiesta)
a 27.6
3r Hirvonen-Lehtinen (Ford)
a 1:51.8
4t Sordo-Del Barrio (Mini)
a 2:29.2
5è Ogier-Ingrassia (Citroën)
a 3:41.4
6è Meeke-Nagle (Mini)
a 4:11.9
7è Ostberg-Andersson (Ford)
a 4:49.1
8è Solberg-Minor (Ford)
a 6:42.0
9è Novikov-Giraudet (Citroën)
a 7:19.8
10è Wilson-Martin (Ford)
a 8:48.8
11è Kuipers-Miclotte (Citroën)
a 9:14.7
12è Al Attiyah-Bernacchini (Ford)
a 10:12.6
13è Hänninen-Markkula (Skoda)
a 10:13.0
14è Prokop-Tomanek (Ford)
a 10:59.3
40è Font-Julià (Mitsubishi)
a 41:29.9
43è Llinàs-Torra (Mitsubishi)
a 49:12.3
Segueixo estant en la lluita pel títol. Cap al final he atacat per respondre la pressió de Sordo
Mikko Hirvonen
FORD
Hem anat perdent temps tot el dia sobre l'asfalt, però he pogut mantenir la posició. Serà dur
Sébastien Loeb
CITROËN

El tram més curt i més important

Del coll de la Teixeta se'n sol sentir a parlar quan neva. En l'itinerari del ral·li hauria de ser gairebé irrellevant perquè, amb 4,32 km, és l'especial més curta i establir-hi diferències és impossible en condicions normals. Però la seva segona passada (a les 14.11 h i televisada per Nitro) pot convertir-se en àrbitre del campionat del món. En ser l'últim tram posa en joc punts extra per al campionat: 3, 2 i 1 per als autors dels tres millors temps. Imaginem per un moment que Loeb és virtual guanyador del ral·li i que Latvala cedeix el segon lloc a Hirvonen. Si el francès suma els tres punts i Hirvonen cap, Loeb s'enduria 28 punts de Catalunya (25+3) i Hirvonen, només 18.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.