Editorial

El dret a respirar un aire net

A partir de primer de desembre entrarà en vigor un dispositiu que permetrà limitar la circulació de vehicles amb motor d’explosió en dies d’elevada contaminació atmosfèrica. Aquesta restricció afectarà les ciutats de Barcelona, l’Hospitalet, Sant Adrià, Esplugues i Cornellà, territoris que suporten importants fluxos de circulació. Només determinats vehicles, la immensa majoria, podran moure’s lliurement. Els més contaminants tindran grans limitacions. Aparcar als llocs senyalitzats serà més car. Alhora, les autoritats incentivaran el transport públic, reforçant les línies de metro i de bus.

Com en altres ocasions, assistim al debat sobre els drets individuals i a quins s’ha d’atorgar prelació. D’una banda tenim el dret a la lliure circulació de les persones a través dels mitjans que considerin més oportuns, ja siguin públics o privats. Però d’una altra banda tenim el dret a la salut i a respirar un aire net. Un estudi recent confirma l’increment dels casos d’infart de miocardi durant els episodis d’alta contaminació. Un perill, per suposat, que també afecta els conductors de vehicles. Per tant, cal elogiar la decisió de les autoritats.

Al costat de dificultar l’ús del transport privat cal oferir una bona xarxa de transport públic. No tothom utilitza el vehicle propi per gust, sinó per necessitat. En aquest punt, amb l’actual xarxa no n’hi ha prou. És cert que es millora l’oferta d’autobusos urbans, però la mobilitat no es circumscriu a l’entorn barceloní. Cal millorar les connexions amb tota la zona d’influència, que, en aquest cas, s’ha de considerar que és Catalunya. I això implica, indefectiblement, aconseguir una xarxa de rodalies fiable i amb un horari molt més ampliat que l’actual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia