Opinió

Som 10 milions

Amb ‘r’ de ‘Renfe’

Els talls s’allargaran fins al 16 d’agost, segons les previsions, i afecten uns 5.000 usuaris

Que l’R4 és, presumptament, una de les pitjors línies de Rodalies del país tothom ho sap. Alguna cosa passa quan el trajecte entre Vilafranca del Penedès i Barcelona és més llarg avui que 50 anys enrere. I quan dic “més llarg”, vull dir més llarg. Perquè la distància ara es mesura amb temps i no amb espai. Parlar de retards ja no és notícia. Per això, ja no se’n parla. Però que no se’n parli no vol dir que no passi.

El mes de setembre passat, Renfe va anunciar la licitació de les obres de construcció d’una nova estació al Vendrell per un import de gairebé dos milions d’euros. Les obres duraran set mesos. O almenys així ho va anunciar l’empresa en el moment de fer pública la licitació. Els usuaris ja saben que, amb la nova estació, canviarà la gestió del flux d’entrada i sortida de viatgers.

La notícia va tenir una bona acollida al Penedès, però els usuaris de Renfe ja estan acostumats a rebre’n una de freda i una de calenta. Així que l’inici de les obres del corredor mediterrani tampoc no ha estat gaire notícia per a ells. Més enllà de si aquesta obra pot ser bona per al conjunt del país –perquè suposa la implantació d’un tercer carril i l’ample mixt, ibèric i internacional–, és evident que no ho és per a uns usuaris que pocs dies abans s’assabenten de la interrupció del servei entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès. Fins i tot, alguns ajuntaments han fet públiques les seves queixes per la falta d’empatia que la companyia ha demostrat ignorant les administracions locals a l’hora de donar a conèixer el calendari de les obres.

Els talls del servei s’allargaran des del 15 de gener fins al 16 d’agost, segons les previsions, i afecten uns 5.000 usuaris. Per què es queixen els usuaris? Doncs perquè els talls de la línia es concentren a les hores de més trànsit: de les vuit del matí a les set de la tarda, i de dos quarts de deu a dos quarts d’onze de la nit. I, en canvi, els caps de setmana i els festius no hi ha talls.

Aquesta setmana l’Ajuntament de l’Arboç ha insistit a lamentar la improvisació i la falta de planificació d’aquestes obres, que, novament, afecten els ciutadans de l’interior del Baix Penedès. L’alcalde Joan Sans, que se’n va assabentar per la premsa, creu que la falta de previsió en l’anunci de les obres per part de Renfe és “una nova mostra d’improvisació”.

L’Ajuntament de l’Arboç i la resta d’ajuntaments afectats –el Vendrell, i Santa Margarida i els Monjos– demanen el compliment dels horaris per a aquells usuaris que no tenen cap altra opció mentre durin les obres i recorden l’augment del temps que comporta haver de fer el transbord per carretera. L’única esperança per als usuaris és que aquestes obres permetin augmentar la freqüència dels trens un cop es recuperi el servei, però aquesta esperança sempre depèn d’aquelles promeses que s’escriuen amb r, amb r de Renfe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia