Articles

Apunts

Paguem

He llegit que la magnífica autopista de peatge AP-41 que uneix Madrid amb Toledo, i no és l'única, té grandioses dificultats financeres. Resulta que per aquesta autopista, inaugurada al 2007, només passen 1.365 usuaris al dia, quan la concessionària que la va projectar, Ceasa, se n'esperava uns 17.000. Com a error de càlcul no està malament. Amb aquesta desviació envies un coet a la Lluna i t'apareix a Saturn.

Total, que l'empresa es va gastar 400 milions d'euros i a canvi té unes pèrdues de 34 milions. I per què passa tot això? És que els madrilenys no agafen l'automòbil per anar fins a Toledo? Sí que l'agafen, sí, però utilitzen una autovia gratuïta que va inaugurar la Comunitat de Madrid el mateix 2007 i que va en paral·lel en bona part del trajecte. Així qualsevol té pèrdues!

Bé: el nucli de la qüestió és que l'empresa creu que aquesta concurrència i el fet que Foment paralitzés el projecte d'allargar l'autopista fins a Còrdova són les causes principals del desastre. Així, doncs, els advocats han portat l'administració a judici perquè pagui.

El Suprem ha de decidir al maig si la concessionària té raó. Si és així, assistirem a la paradoxa que els catalans també pagarem per una autopista de peatge mal feta que segurament no utilitzarem mai.

L'autopista de Madrid a Toledo és un exemple del que pot passar amb altres infraestructures planificades d'acord amb els interessos electorals i no els econòmics. Quan veurem créixer les herbotes en les vies d'alguns trajectes del grandiós tren d'alta velocitat? Tot arribarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.