l'apunt

Dinamarca i Barcelona

Llegeixo la polèmica que s'ha organitzat a Dinamarca amb aquesta campanya publicitària que el país nòrdic ha impulsat en diversos països i que utilitza com a esquer d'atracció turística una rossa amb un nadó. La noia envia un missatge a la càmera adreçant-se a un pare desconegut que representa que és un turista que un dia va arribar a Dinamarca, es va lligar la suposada mare soltera i després de passar una nit boja va tornar a casa a explicar la seva proesa als amics en una barra de bar. És clar que el que se suposa que aquest turista explica és que Dinamarca és un país «magnífic» perquè les seves dones se'n van al llit amb el primer home que coneixen i a sobre sense protecció. Els tòpics i estereotips es conreen a tot arreu. Com aquell que diu que Barcelona és poc menys que una ciutat sense llei on les orgies sexuals i la festa inesgotable són els senyals d'identitat de la capital catalana. Aquell tòpic de les sueques desvergonyides ha quedat ja en l'imaginari de les fotos de color sèpia. El que passa és que a Dinamarca encara no se n'han adonat. Fins i tot està superat el tòpic de l'eficàcia nòrdica i per això el rei de Suècia vindrà a provar el TAV entre Barcelona i Saragossa. Els tòpics els carrega el diable i compte amb el seu ús polític, perquè al final tots en sortim esquitxats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.