Política

Xarxa de trens deficitària

La CUP denuncia l’abandó de la xarxa de rodalies

La formació aposta per potenciar les infraestructures ja existents a Girona

La cap de llista de la CUP-Assemblea Constituent per Girona, Natàlia Sànchez, va escollir ahir l’estació de tren de Celrà, una de les més depriments de la xarxa de rodalies comarcal, per presentar les propostes de la seva formació en matèria d’infraestructures, centrades en bona part en la millora dels serveis ferroviaris. “Necessitem unes connexions viàries i un transport públic de qualitat i al servei de la gent, i això significa que siguin de accessibles, puntuals, a preus assequibles i amb una adequada freqüència de pas”, va dir la candidata a peu d’andana, en un entorn propi d’una via morta, amb les velles casetes de passatgers ocupades per maquinària d’Adif i els murs escrostonats i plens de grafits. “Els governs tant de l’Estat com de la Generalitat s’han dedicat els últims anys a invertir en macroinfraestructures, que no solament comporten un greu impacte paisatgístic, sinó que tampoc donen resposta als desplaçaments més curts i freqüents, que són els que fan els ciutadans per anar a la feina o a l’escola”, va dir Natàlia Sánchez, que va resumir la proposta de la CUP en “la millora i potenciació de les infraestructures ja existents”.

El número dos de la formació independentista i regidor de Cultura de Celrà, Dani Cornellà, va explicar que a les comarques gironines hi ha una quinzena d’estacions que no compleixen els estàndards mínims de qualitat, entre les quals va esmentar, a part la de Celrà, les de Sant Jordi Desvalls, Sant Miquel de Fluvià, Vilajuïga, Camallera, Bordils o Vilamalla. Aquestes deficiències no només tenen a veure amb la falta d’accessibilitat, sinó directament amb la seva “perillositat”, va remarcar: “Són estacions envellides, algunes de molt degradades i mal il·luminades, i on fins i tot fa por passar-hi de nit, i no s’ha fet cap esforç per adaptar ni tan sols les andanes a la llargada dels nous combois, amb el risc que la gent caigui a la via quan puja o baixa dels vagons”. Cornellà admet que el govern estatal promet des de fa anys un pla de millora, però en la pràctica, segons va constatar, “el manteniment es refia sovint a la voluntat d’ ajuntaments i veïns, que són els que s’impliquen per netejar i condicionar les estacions”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cañigueral avisa que si no governen “moltes coses quedaran aturades”

cassà de la selva
regne unit

Carles d'Anglaterra reprendrà dimarts l’agenda pública

barcelona
unió europea

La CE posa objeccions a la fusió entre Iberia i Air Europa

barcelona
Política

Mor Frank Field, ministre de la Seguretat Social en el primer govern de Tony Blair

Albiach alerta que es disputen l’escó de Girona amb Aliança Catalana

girona

Paneque: “El projecte clau és la construcció del nou Trueta”

salt
Regne Unit

Cinc acusats per atacs contra negocis vinculats amb Ucraïna

Barcelona

Vergés reivindica un Govern que gestioni el territori atenent a la seva diversitat

ripoll
Àsia-Pacífic

La Xina i els EUA es retreuen el respectiu suport a Rússia i Taiwan

Barcelona