Política

El primer ministre d’Ucraïna, davant el Consell d’Europa: “Putin ha iniciat una guerra que pot convertir-se en la III Guerra Mundial”

Denys Shmyhal ha assegurat que Ucraïna està “incendiada” i són necessàries mesures “més severes”

El primer ministre d’Ucraïna, Denys Shmyhal, ha intervingut avui a l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa (CoE) on ha advertit que la invasió d’Ucraïna per part del govern de Vladímir Putin és una “guerra d’abast del segle XXI” que pot convertir-se en una tercera guerra mundial.

Shmyhal ha assegurat que Ucraïna està “incendiada” i que en moltes regions del país no hi ha accés a l’electricitat o a l’aigua. “Hem d’unir esforços i posar fi a l’agressió abans que s’incendiï tot Europa”, ha advertit. El primer ministre ucraïnès ha demanat mesures “més severes” i que s’estableixi una zona d’exclusió aèria a Ucraïna.

Shmyhal també ha fet una petició per tal que el CoE expulsi de manera formal a Rússia, tot i que Moscou ja va anunciar la setmana passada que abandonava la seva representació en aquesta institució. “Rússia ha suspès la seva participació en el Consell d’Europa, el que demostra que no vol escoltar els milers de queixes per les seves accions”, ha afirmat el primer ministre ucraïnès.

El membre del govern de Volodímir Zelenski també ha agraït el suport de Polònia, Eslovàquia, Hongria, Romania, Moldàvia, Lituània i de la resta de països europeus en la rebuda i acolliment dels refugiats ucraïnesos que han fugit de la guerra.

El president de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, Tiny Kox, ha agraït que el ministre ucraïnès hagi dedicat part del seu temps a explicar la situació actual a Ucraïna i ha assegurat que el CoE “està amb Ucraïna”. Així mateix, ha anunciat que el Consell farà pública demà la seva opinió sobre la possibilitat d’expulsar de forma oficial a Rússia del CoE mitjançant l’aplicació de l’Article 8 de l’Estatut del CoE. Si finalment el Consell tira endavant aquesta mesura, seria la primera vegada en la història de la institució que s’expulsa un estat mitjançant l’aplicació del seu estatut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El dia que la repressió a l’1-O va reblar el clau

barcelona
RAFAEL BERNABÉ PÉREZ
CAP DE L’OPOSICIÓ A LES FRANQUESES DEL VALLÈS (IMAGINA ESQUERRA EN COMÚ)

“El municipi va catorze anys endarrerit i té una administració dels noranta”

LES FRANQUESES DEL VALLÈS

Interior suma vuit nous agents de Mossos d’Esquadra a la Selva interior

riells i viabrea
Estat espanyol

Dimiteix la directora de la Guàrdia Civil

Barcelona
Memòria Democràtica

L’exèrcit oblidat de Robert Capa en seixanta fotos

Barcelona
regne unit

Johnson afirma “amb la mà al cor” que no va mentir deliberadament al parlament sobre el ‘Partygate’

BARCELONA

La ministra Sánchez refusa una cimera pel traspàs de Rodalies

BARCELONA
estat espanyol

La majoria de l’Eurocambra critica la gestió espanyola de la tragèdia de Melilla

barcelona
El ‘brexit’

El Parlament britànic aprova per una gran majoria el ‘fre de Stormont’

barcelona