Política

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia premia els pilots implicats en l’incident amb el dron dels EUA

Fonts del ministeri rus de Defensa consideren el vol de l’aparell nord-americà com una provocació

Rússia ha condecorat aquest dimecres els pilots dels dos caces russos que van estar implicats en l’incident amb el dron estatunidenc en la mar Negra, que es va enfonsar a uns 100 quilòmetres al sud-oest de la península de Crimea després de col·lidir suposadament un dels bombarders Su-27 amb el MQ-9 Reaper.

El ministre de Defensa, Serguei Shoigú, els va lliurar les ordres de coratge per haver “impedit la violació per part del vehicle aeri no tripulat estatunidenc MQ-9 dels límits de la zona de restricció temporal de l’espai aeri” establerta per Rússia entorn de Crimea per la campanya militar a Ucraïna.

Rússia considera el vol del dron estatunidenc una “provocació”, però nega que hi hagués hagut una col·lisió, com van assegurar els EUA, que van publicar imatges de l’incident la setmana passada.

En el vídeo es pot apreciar que una de les hèlixs del dron i un dels puntals estan danyats “després de col·lidir 60 segons abans el Su-27 rus amb el MQ-9” estatunidenc.

El ministeri de Defensa de Rússia ha reiterat avui que es van enviar els caces per a “identificar l’intrús” i que el dron va perdre altura i va xocar contra la superfície de l’aigua només “com a resultat de maniobres brusques que va desembocar en un vol descontrolat” de l’aparell estatunidenc.

“Els combatents russos no van utilitzar armes aerotransportades, no van entrar en contacte amb el vehicle aeri no tripulat i van tornar fora de perill al seu aeròdrom base”, ha afirmat el departament que dirigeix Shoigú.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

CONFLICTE BÈL·LIC A l’EST D’EUROPA

Les forces ucraïneses passen a “accions ofensives” en algunes zones

BARCELONA
ESTATS UNITS

Pence presenta la seva candidatura a les primàries dels republicans per a les presidencials del 2024

BARCELONA
PALAFRUGELL

Fernández (PSC) avança en l’acord amb SGdP

PALAFRUGELL

El TJUE declara il·legal la reforma judicial de Polònia

BARCELONA

El PSC, amb pas ferm cap a l’alcaldia de Blanes

blanes
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Rússia afirma haver repel·lit una ofensiva d’Ucraïna i haver-ne matat 250 soldats

BARCELONA

Aragonès replica a la ministra que volen Rodalies perquè és un servei “d’interès ciutadà”

BARCELONA

Junts i Independents arriben a un acord de govern a Santa Coloma

santa coloma de farners

ERC de Roses reclama a Junts i a Gent del Poble que reconsiderin el pacte amb el PSC

roses