Política

Unió Europea

L’H2Med arribarà a Alemanya després d’un acord a quatre amb Espanya, França i Portugal

El futur corredor entre Barcelona i Marsella subministrarà hidrogen al centre d’Europa

Es calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd l’any

El corredor d’hidrogen que ha d’unir Barcelona i Marsella arribarà fins a Alemanya.

Així ho ha anunciat aquest diumenge el ministeri espanyol per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic en un comunicat coincidint amb la cimera francoalemanya que s’ha celebrat durant la jornada a París, i que ha reunit el president francès, Emmanuel Macron, i el canceller alemany, Olaf Scholz, així com els governs d’ambdós països.

L’acord sobre l’H2Med arriba després de les negociacions a quatre bandes entre Espanya, Portugal, França i Alemanya i no s’ha tancat fins avui diumenge.

El govern espanyol al comunicat calcula que la canonada estarà en funcionament el 2030 i que podrà transportar dos milions de tones d’hidrogen verd a l’any, el 10% del consum de la Unió Europea.

“El 2050 s’estima que el 20 % de tota l’energia a Europa serà hidrogen renovable”, afegeix el ministeri liderat per Teresa Ribera.

A l’acte de cloenda de la cimera francoalemanya Macron també ha anunciat que han decidit allargar l’hidroducte “que gràcies a fons europeus uneix Portugal, Espanya i França, a Alemanya, que serà un soci en la infraestructura d’aquest projecte”.

Macron ha assenyalat que hi ha la “voluntat” de promoure l’hidrogen verd a nivell europeu.

El president francès ha defensat que aquest projecte és més viable que el MidCat, el pla que defensaven originalment Espanya i Portugal per al transport de gas. “El MidCat no era la bona estratègia, que era per transportar gas i que creuava els Pirineus, ara és la bona estratègia, que passa pel Mediterrani”, ha considerat.

França, Espanya i Portugal van acordar en la cimera euromediterrània d’Alacant, el passat 9 de desembre, la construcció d’aquest hidroducte submarí entre Barcelona i Marsella.

Aquest acord permetrà el transport d’hidrogen verd per Europa en un context de recerca d’alternatives a les fonts d’energia contaminants, en moments de crisis per la guerra d’Ucraïna.

El projecte inclou dues infraestructures transfrontereres, una entre Celorico daBeira (Portugal) i Zamora, i una altra submarina, entre Barcelona i Marsella, així com dos eixos troncals.

El macroprojecte, que serà finançat fins al 50 % per fons europeus, permetrà portar hidrogen obtingut amb energies renovables a la UE.



[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cañigueral avisa que si no governen “moltes coses quedaran aturades”

cassà de la selva
regne unit

Carles III reprendrà aquest dimarts l’agenda pública

barcelona
unió europea

La CE posa objeccions a la fusió entre Iberia i Air Europa

barcelona
Política

Mor Frank Field, ministre de la Seguretat Social en el primer govern de Tony Blair

Albiach alerta que es disputen l’escó de Girona amb Aliança Catalana

girona

Paneque: “El projecte clau és la construcció del nou Trueta”

salt
Regne Unit

Cinc acusats per atacs contra negocis vinculats amb Ucraïna

Barcelona

Vergés reivindica un Govern que gestioni el territori atenent a la seva diversitat

ripoll
Àsia-Pacífic

La Xina i els EUA es retreuen el respectiu suport a Rússia i Taiwan

Barcelona