Política

Tots per desencallar l'N-II

Tots els candidats de la comarca de la Selva estan disposats a continuar lluitant perquè el desdoblament de l'N-II al pas per la Selva sigui una realitat.

Els candidats del PP asseguren que faran força si arriben al govern

Si hi ha un punt que desperta unanimitat a la comarca de la Selva és el del desencallament de les obres a l'N-II perquè passi a ser una autovia de dos carrils per sentit de circulació, tal com es preveia quan van començar les obres, actualment aturades. Tots els candidats subscriuen les accions que de manera conjunta han dut a terme tots els alcaldes de la comarca, i molt especialment els de les poblacions més afectades com Riudellots de la Selva, Sils, Vilobí d'Onyar, Vidreres o maçanet de la Selva.

La necessitat d'arreglar una de les vies més transitades de Catalunya, que uneix Girona amb Barcelona, l'accés a la Costa Brava i a l'aeroport de Vilobí i que, a més, enregistra un dels índexs de sinistralitat més alts, uneix tots els colors, des de SI al PSC, CiU, ERC, independents i el PP.

De fet, al mes de febrer passat, en la reunió que els alcaldes i regidors van mantenir a Santa maria del Far, hi van ser tots excepte el PP. Montserrat Roure, candidata de CiU a Riudellots de la Selva, ho té clar quan diu que “seguim on estàvem” i que la reivindicació no s'aturarà.

El PP, en boca del candidat de Sils, Jordi Jaldón, considera “elemental i obvi” que per a ells és una reivindicació clara i prioritària, i que la mantindran, si cal, amb més fermesa si el partit que representa obté l'any 2012 la majoria per formar govern.

L'alcalde independent de Caldes de Malavella, Joan Colomer (PIC), també considera que la lluita per desencallar el tema ha de continuar a través de mobilitzacions i anant tots a l'una a través del Consell Comarcal. Tot i així, reconeix que la seva població surt beneficiada si l'any vinent es posen a licitació els sis quilòmetres entre Caldes i Sils, amb l'anunci que es va fer a final d'abril, i considera que és tracta d'una “qüestió de territori” i que resoldre els sis quilòmetres “continua sent del tot insuficient”.

Cap dels candidats tampoc no vol renunciar que el peatge entre Girona Sud i Maçanet de la Selva sigui gratuït. La posició dels candidats en aquesta qüestió correspon perfectament amb les directrius dels partits corresponents i les iniciatives que han dut a terme per desencallar l'afer. Hi estan d'acord: Olga Guillot, candidata de CiU a Vilobí d'Onyar, Ruth Rosique, candidata del PSC a Vidreres, a més de tots els candidats d'ICV-EUiA i ERC de la comarca. De fet, aquestes dues formacions s'han fet tips de presentar mocions al Parlament i a Madrid per exigir que el vial tingui el tractament que es mereix.

Tots els candidats que s'han consultats sobre aquesta qüestió no hi tenen cap diferència. La campanya que va començar el Consell Comarcal i el Consell d'Alcaldes no només s'acabarà en el mandat vinent, sinó que tot fa pensar que es reprendrà amb més força.

La lluita, segons reconeixen els representants de les formacions municipals, es continuarà fent a escala comarcal tot i que hi ha municipis de la Selva que no estan tant directament afectats com Riudellots, Vilobí, Sils, Caldes de Malavella, Vidreres o Maçanet de la Selva.

Curiosament, a Madrid, quan encara no hi ha calendaris clars per acabar l'obra, ja es plantegen que l'autopista de la costa hauria d'unir Lloret de Mar amb Blanes.

Durant el proper mandat, la reivindicació, segons asseguren els candidats, continuarà.

Previsions insuficients
L'anunci de posar a licitació les obres en sis quilòmetres és considerat del tot insuficient per als candidats de la Selva


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.