Infraestructures i serveis

S’amplia el pont d’Esplugues amb un carril per a bicis i patinets

L’obra, pressupostada en 772.000 euros, vol millorar la convivència amb els vianants

El cèntric pont d’Esplugues, l’estructura del carrer Laureà Miró sobre el parc dels Torrents, serà ampliat amb l’objectiu de crear un carril per a bicicletes i patinets i millorar així la convivència amb els vianants. Els treballs han començat aquest gener per instal·lar una passarel·la adossada a la part muntanya del pont, que guanyarà espai per a un carril bici separat a la zona de vianants de 2,5 metres d’amplada i dos sentits. Aquest carril connectarà amb el que transcorre per l’avinguda Països Catalans. Actualment, les persones que van amb bici o patinet han de conviure amb els vianants o bé baixar a la calçada.

L’obra, que segons les previsions estarà conclosa en sis mesos, està pressupostada en 772.000 euros, i el 70% prové dels fons europeus Next Generation. Segons l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, “teníem un petit conflicte per manca d’espai al pont d’Esplugues”. Per aquest motiu, per a la ciutat és “una obra important” que servirà “per poder millorar la sostenibilitat, els desplaçaments viaris i sobretot aquests petits conflictes que en aquest moment tenim entre vehicles de mobilitat personal i persone”. El pont d’Esplugues està en un punt estratègic de la ciutat, a pocs metres de l’Ajuntament i en el lloc on es connecta la C-340 i l’avinguda de Cornellà, dues vies centrals en la connexió de diferents ciutats.

Aquesta serà la tercera vegada que s’ampliarà el pont d’Esplugues. Segons ha explicat avui Díaz, la primera va ser als anys 60, en un moment en què aquell punt de la N-340 era el més transitat de tot l’Estat. La segona ampliació del pont va tenir lloc amb motiu de l’arribada del tramvia a la ciutat, el 2004. En aquesta tercera ocasió el motiu ha estat “les noves mobilitats”, com ho ha qualificat Díaz. Es tornarà a transformar, doncs, “un pont emblemàtic per a la ciutat” del qual no es coneix la data d’origen. Va ser per exemple el punt de la ciutat usat per les tropes franquistes en el seu avanç en direcció a Barcelona.

La reforma és una de les obres més importants de la primera fase del projecte 4x100%, que preveu en quatre anys millorar la totalitat dels carrers d’Esplugues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Guerra a gaza

La pluja no aturarà el ‘Pelegrinatge per l’alto el foc a Gaza’

Barcelona
enogastronomia

Els millors vins de les terres de Lleida, el 4 de maig a Artesa

Artesa de Segre
infraestructures

Més carrers amb plataforma única tot i el revés judicial de Borrell

barcelona

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona