Societat

societat

L’històric tren granota tornarà a circular a la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat ha recuperat l’històric UT-400 i donarà servei els diumenges 21 de maig i 4 de juny

Es va retirar fa 27 anys i s’ha restaurat completament

Ferrocarrils de la Generalitat ha tornat a posar en circulació tren conegut popularment com granota 27 anys després que fes el darrer viatge. L’històric model UT-400 oferirà els primers trajectes oberts a tota la ciutadania els diumenges 21 de maig i 4 de juny a la línia Barcelona -Vallès. A la tardor està previst que es tornin a programar més viatges en diumenges puntuals.

Qui vulgui pujar-hi per rememorar vells temps només necessitarà un bitllet integrat o un títol propi d’FGC per a les zones tarifàries corresponents segons l’origen i el destí del trajecte. També s’hi podrà accedir adquirint un bitllet senzill.

En una circulació de prova prèvia a la posada en servei, el conseller de Territori, Juli Fernàndez Olivares, ha destacat que la posada en marxa d’aquest “tren del segle XX forma part del projecte de recuperació del patrimoni històric ferroviari”, coincidint que enguany fa 175 anys de l’arribada d’aquest mitjà de transport a Catalunya.

Quan circularà?

Durant els dies de funcionament, el Tren Granota farà sis trajectes per les vies de la línia Barcelona-Vallès: Rubí-Les Planes (9.18 h – 9.37 h), Les Planes – Terrassa (10.04 h – 10.46 h) , Terrassa – Les Planes (11.37 h – 12.17 h), Les Planes – Sabadell (12.34 h – 13.16 h), Sabadell – Les Planes (13.26 – 14.07 h) i Les Planes – Rubí (14.34 h – 14.54 h). A cada viatge, el tren s’aturarà a totes les estacions intermèdies, on els viatgers podran pujar i baixar del vehicle.

Per tal de poder posar en circulació el tren granota, FGCs ha dut a terme diverses tasques, entre les quals la restauració del tren a l’estat original, la revisió i rehabilitació tècnica i de seguretat, i la formació teòrica i pràctica dels maquinistes que conduiran aquesta unitat. Actualment, el tren forma part del fons de patrimoni històric de la companyia.

Un model històric

Aquest tren, de la sèrie 400, va estar en servei entre els anys 1944 i 1996 i va ser batejat col·loquialment pels viatgers com a tren granota pels colors i els fars característics de la part frontal. Es va construir durant la postguerra per tal de modernitzar els vehicles que cobrien el servei de les prolongacions suburbanes de Sarrià fins a Les Planes, Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell, estrenades entre els anys 1916 i 1922.

Després de la Guerra Civil, per fer front a l’augment de la demanda, els enginyers del taller de Sarrià van dissenyar un nou tipus de vehicle, d’aspecte i tecnologia modern que es coneixeria com a tren granota. Es va posar per primera vegada en circulació l’any 1944 i va circular fins el 1996.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SERVEIS

Nou pas de vianants accessible entre el passeig Verdaguer i l’estació d’Igualada

IGUALADA
societat

Territori obre el procés per expropiar els primers 5 pisos buits de grans tenidors

barcelona
SOCIETAT

Pescadors de Vilanova i la Geltrú i Llançà, medalles de la pesca catalana 2024

VILANOVA I LA GELTRÚ
serveis

Ferrocarrils posarà noves tanques entre Bellaterra i la UAB perquè els animals no creuin la via

BELLATERRA

La UdG s’uneix al Mes del Comerç Just

girona
Salut

Més enllà dels estudis clínics convencionals

urbanisme

Impuls a la renaturalització de l’avinguda Doctor Fleming de Lleida

Lleida

Estudiants d’ESO del Ripollès ajuden a persones grans a fer servir el mòbil

camprodon

Recerca a l'abast de tothom

Barcelona