Societat

aeroports

conflicte al prat

Rull: “El dret de vaga és un dret fonamental però el dret a la lliure circulació de les persones, també”

Josep Rull, conseller de Territori, considera que un dels principals problemes en el conflicte laboral a l’aeroport de Barcelona ha estat que el titular de la infraestructura i del servei, l’administració de l’Estat, ha trigat molt a posar-se a treballar. “Hem perdut 15 dies molt valuosos”, ha assegurat en una entrevista a El Matí d’Estiu. I és que, segons ha dit, es tracta d’un conflicte “que té transcendència de caràcter públic i durant 15 dies no hi va haver manera que AENA s’assegués a la taula de negociacions”.

Rull ha afirmat que el departament de Treball ha posat un molt bon acord de mediació sobre la taula, que l’assemblea ha rebutjat. “L’única competència que tenim és la de mediació i l’hem exercit a fons. Ara cal veure com es resol un conflicte laboral que ha entrat en un nou escenari, que és un escenari greu”, ha dit.

En aquest sentit, ha subratllat: “Hem de recordar que el dret de vaga és un dret fonamental però el dret a la lliure circulació de les persones també. Cal veure com conjuguem aquests dos drets”.

El conseller ha indicat que, en aquests moments, no hi ha més marge de mediació. “Les parts estan més a prop del que sembla però ara per ara no volen tornar a seure a negociar”, ha indicat.

Ara bé, al seu entendre, “això no es pot allargar més; estem davant una vaga indefinida que afecta una infraestructura estratègica en un mes clau, i que repercuteix directament en l’economia del país”. Per això, s’ha mostrat partidari que es pugui avançar per la via del laude “si no es pot arribar a un acord ordinari, i això passa perquè es reuneixi el consell de ministres”.

Rull ha volgut recordar que “ha costat molt” que creixés l’aeroport de Barcelona. “És un aeroport en creixement i amb molts beneficis, per tant, cal fer una gestió individualitzada perquè aquestes coses no passin”, ha afirmat.

En aquest context, ha defensat que el govern vol gestionar les seves pròpies infraestructures perquè creu que ho pot fer millor: “Només cal mirar com funciona FGC i com ho fa Rodalies”. Així, Rull ha detallat que si el govern pogués gestionar el Prat el primer que farien és que l’aeroport anés més enllà de les línies de baix cost. “Volem convertir l’aeroport de Barcelona en referent de vols intercontinentals, i per aconseguir-ho ens cal poder gestionar la política de taxes que ens permetin preus més competitius”, ha explicat. Però, segons el conseller, “el plantejament d’AENA és que el gran aeroport d’Espanya és Madrid i la resta d’aeroports són alimentadors de Madrid”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ajut d’1,7 milions d’euros per a la renovació de l’enllumenat públic

cassà de la selva
SOCIETat

Acampada al claustre de la UB per denunciar “el genocidi del poble palestí”

BARCELONA
infraestructures

Renfe planta al Govern a una reunió excusant-se en les eleccions

barcelona
Societat

Mor Pere Torrents, veí de Torrelles de Foix

URBANISME

El 80% dels edificis del Camp de Tarragona no han passat inspeccions

TARRAGONA

La prescripció d’activitat social en lloc de fàrmacs s'inicia al CAP Valldoreix

SANT CUGAT DEL VALLÈS
URBANISME

Amics de la Rambla es queixa de les mancances de manteniment

BARCELONA
SALUT

Astrazeneca demana a la CE que retiri la seva vacuna contra la Covid-19

barcelona
societat

Identifiquen una nova forma genètica de l’Alzheimer

barcelona