Societat

Un informe conclou que l’avioneta estavellada a Badia el 2018 va fer “una incorrecta maniobra d’aproximació”

Van morir els seus dos ocupants

L’accident d’una avioneta que es va estavellar contra l’edifici d’una benzinera a Badia del Vallès es va produir per una “incorrecta maniobra d’aproximació” del pilot. Així ho ha conclòs un informe tècnic de la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil del Ministeri de Foment, que ha avançat Nació Digital. El sinistre va passar al desembre de l’any 2018, prop de l’aeroport de Sabadell, i van morir els dos ocupants de l’aeronau. El document explica que abans del xoc contra la benzinera “l’estabilitzador dret de l’avioneta va impactar amb un arbre”, que la topada final va ser “summament violenta” i que amb l’estat en què va quedar l’aparell les possibilitats de supervivència dels ocupants eren “pràcticament nul·les”.

L’informe de Foment detalla també les declaracions de tres testimonis. Un d’ells, que havia estat mecànic de l’aparell sinistrat i que en el moment de l’accident estava a l’aeroport de Sabadell, diu que l’avioneta “volava molt baix” i que de sobte va veure el morro “baixar de cop” i escoltar “el soroll del motor a fons per intentar corregir la pèrdua de velocitat” abans d’estavellar-se contra l’edifici. Per la seva banda, el controlador de la torre de l’aeroport de Sabadell explica que “va cridar-li l’atenció que l’aparell volava a una velocitat elevada i per sobre dels 3.500 peus”, fora, per tant, de la seva àrea de responsabilitat i “molt alt per realitzar correctament l’aproximació per aterrar”. També comenta que va avisar el pilot que tenia un aparell davant a punt per aterrar i que se separés. Un cop va aterrar, explica que “la nau precedent va ocupar poc temps la pista” i que quan “va girar la mirada a la nau accidentada a l’edifici ja no la va veure”.

Precisament el document també menciona l’edifici de la benzinera on van impactar i apunta que “no vulnera les superfícies limitadores”, segons els paràmetres determinats per l’Organització de l’Aviació Civil Internacional. Tot i això explica que “no es pot descartar l’efecte de l’edifici en la pertorbació del vent i la seva influència” en l’accident.

Pel que fa a la valoració de les condicions meteorològiques que hi havia el dia de l’accident l’informe diu que “no eren limitatives pel tipus de vol” i destaca que “la visibilitat era bona en superfície amb nuvolositat escassa a 2.000 peus”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Portu regala la Champions al Girona

Girona
la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens

OLOT

Simulacre d’emergències al Recinte Firal d’Olot

OLOT
equipaments

Solsona inaugura una nova pista poliesportiva

SOLSONA
patrimoni cultural

Homenatgen una trentena de ‘casillers’ del canal d’Urgell i les seves famílies

El Palau d’Anglesola
tradicions

La samarreta de la Patum llueix a la plaça Sant Pere de Berga

BERGA
societat

Fundesplai engega la campanya de casals i colònies d’estiu amb 90.000 places

prat del llobregat
SOCIETAT

La falta de pluja canvia la maceració de la ratafia

SANTA COLOMA DE FARNERS
societat

Alella fa una crida a participar del consell agrari municipal

alella