Societat

La restricció de vehicles a Sant Hilari indigna els botiguers

Els comerciants consideren que impedir l’accés al centre del poble en sis franges al dia resta vida i els fa perdre activitat

El consistori nega que un semàfor sancionador perjudiqui el teixit econòmic

Els botiguers del nucli antic de Sant Hilari Sacalm s’han queixat que un semàfor limiti l’accés amb vehicle al nucli urbà en sis franges al dia. La iniciativa de l’equip de govern, del Partit Independent de les Guilleries (PIG), vol facilitar l’accés als centres escolars i que hi hagi més seguretat en les hores d’entrada i de sortida.

Des de fa tres mesos, funciona un semàfor que no deixa passar els cotxes en sis franges, de dilluns a divendres, excepte festius: de les 8.40 h a les 9 h, de les 12.25 h a les 12.45 h, de les 12.55 h a les 13.15 h, de les 14.40 h a les 15 h, de les 16.25 h a les 16.45 h i de les 17 h a les 17.15 h. En total, són 115 minuts.

L’alcalde, Joan Ramon Veciana, explica que el semàfor és la continuïtat del projecte Camí segur, que funciona des del 2016. Va ser una proposta del Consell dels Infants, amb participació dels centres educatius i que ha tingut “molt bona acollida”. Amb el semàfor, que posa multes de 50 euros des de fa tot just quinze dies, es delimita més bé els períodes de tancament al centre del poble. Abans del semàfor, hi havia hagut pilones, però no eren tan efectives, diu el batlle. Segons Veciana, les sis franges afecten poc els comerços: “N’hi ha que els afecta una franja, d’altres, dos i d’altres, tres.”

Recorrent els carrers cèntrics hilariencs, però, es pot observar que hi ha molts cartells en contra de la decisió. Per Irene Lafuente, que regenta un estanc llibreria, les franges de restricció els afecten “força negativament perquè la gent [el client] si no ve amb cotxe, no ve”. La decisió també afecta els veïns, que no hi poden accedir en aquestes hores, ja sigui per anar a casa o “per acompanyar la gent gran al metge”, explica Lafuente.

“Enganyós i complex”

També hi està en contra el flequer Jordi Vilà: “És un horari enganyós i complex.” Troba “demagog” que demanin a la gent que faci exercici per anar “a comprar pa”: “Em semblaria millor parlar de camí escolar, però parlar de camí segur ho trobo demagog. Dona falsa seguretat, perquè els cotxes hi poden passar igualment”, hi afegeix. Vilà ha impulsat un lloc web en contra de la mesura: www. cascanticobert.cat.

LA XIFRA

115
minuts
de restricció al dia al centre de Sant Hilari. L’Ajuntament impedeix l’accés amb vehicle en sis franges diàries.

“Comprar perquè el centre és atractiu”

L’alcalde proposa als comerciants fer un pla de dinamització –ja n’hi va haver un el 2016. Afirma que els experts en urbanisme defensen que la gent va als centres dels pobles “perquè hi pot estar tranquil·la, passejar i, a partir d’aquí, hi compra”. “No vas a comprar, sinó que vas als comerços perquè el centre és atractiu”, afirma. Per això, diu que seria “anar enrere, tornar a un poble dels anys vuitanta, amb carrers amb cotxes i perillós per als visitants”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SALUT

El CAP de les Borges Blanques farà radiografies, una llarga reivindicació veïnal

barcelona
societat

Acord per apujar els sous als metges d’urgències de l’Hospital de Mataró

Argentona
societat

El Claustre de la UB aprova la moció de suport a Palestina

barcelona
infraestructures

Liciten les obres del vial per accedir al polígon de Gandesa des de la C-43

GANDESA
habitatge

El Govern recorre contra l’Estat per ignorar l’índex català de preus del lloguer

barcelona
MEDI AMBIENT

Els impulsors de la consulta sobre el polígon recorren a la Generalitat

La Bisbal del Penedès
SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ