Societat

Les Salines de la Trinitat del Delta de l’Ebre tornen a estar incomunicades pel temporal d’aquests dies

Infosa alerta que és el primer avís d’un hivern complicat a l’istme que està agonitzant després del Gloria i el Filomena

Les Salines de la Trinitat, a la punta de la Banya del delta de l’Ebre, tornen a estar incomunicades pel temporal d’aquests dies. El mar ha inundat a trams la barra del Trabucador i l’empresa Infosa, que les gestiona, alerta que és el primer avís d’un hivern que pot tornar a ser molt complicat a l’istme, que està agonitzant després del Gloria i el Filomena. Des d’ara fins al febrer es pateixen els temporals més violents al Delta i el Trabucador és ja molt fràgil. Joan Socarrats, gerent d’Infosa, ha tornat a reclamar les actuacions urgents, que estan sobre la taula mentre els governs català i espanyol estan encallats en les autoritzacions per executar-les. “L’únic fet és que aquí ningú està fent res”, ha lamentat.

El mar va inundar aquest dimecres la barra del Trabucador i va crear petits galatxos que impedeixen passar amb vehicles terrestres. Les pròximes hores són determinants per veure si es produeix un trencament “més sever” de l’istme, però aquest dijous els treballadors de les Salines hi han accedit amb barques i no es pot carregar ni traslladar sal en camions, una situació cada cop més habitual que també posa en risc la viabilitat de l’empresa.

Sucarrats alerta que és “la crònica d’una mort anunciada”, tot i les denúncies constants de la situació “d’extrema emergència” que pateix el Delta per la regressió. “És trist que les administracions no se n’adonin o no se’n vulguin adonar”, ha criticat. Els governs català i espanyol encara resolen, en temps de descompte, com executar una actuació “puntual” que s’havia de fer enguany per aportar 380.000 metres cúbics de sorra per reforçar el litoral.

“Falta voluntat política per tirar-ho endavant i parlem de projectes i diners que venen d’Europa a mitjà i llarg termini, que seran molt importants, però si no solucionem el problema immediat que té el delta de l’Ebre, quan arribin a les conclusions d’aquests estudis, serà tard i una part molt important del Delta ja haurà desaparegut”, ha avisat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Quatre caps de setmana sense trens entre Sant Sadurní i Vilafranca

barcelona
societat

Detinguda per robar 4.206 euros en joies a la casa on treballava

el far de l’empordà
societat

Eixample, de forat a plaça

barcelona
societat

La salsitxa haurà d’esperar

barcelona
societat

Acte de cloenda del programa “No et fumis la salut” de l’Oncolliga

girona

El govern espanyol atura l’aprovació de la nova Selectivitat

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Més tempestes

barcelona
societat

Digitalitzen la recollida de residus porta a porta dels comerços, a Sant Feliu de Guíxols

sant feliu de guíxols
societat

Investiguen un suposat tracte de favor en unes oposicions a sergent de la Policia Local de Lloret de Mar

lloret de mar