L’enderroc de les naus de la Simon, pendent d’Adif
El consistori espera l’autorització de l’operador viari per tirar a terra una part de la fàbrica, que va tancar el 2007
L’enderroc de les naus de l’antiga fàbrica Simon està en la recta final i ara només falta “una petita franja”, diu el regidor d’Urbanisme i d’Activitats de Girona, Lluís Martí (Junts). El consistori necessita l’autorització de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per tirar a terra l’espai, proper a la via, i n’està pendent des de fa dues setmanes. La fàbrica serà la seu de l’institut Ermessenda.
Quan les edificacions de la fàbrica Simon que no tindran ús docent vagin a terra, el consistori contractarà els serveis per al projecte d’urbanització i de direcció d’obra i el de reparcel·lació. De l’àmbit d’actuació, hi haurà zones verdes, vialitat i espai edificat ( institut). Quan s’hagi acabat tot el procés, l’Ajuntament cedirà la part de l’institut a la Generalitat mitjançant una mutació demanial.
A finals del 2024
Mentrestant, la Generalitat treballa en la redacció del projecte bàsic i executiu de l’institut i ha guiat un procés participatiu amb els responsables municipals i la comunitat educativa del centre, que té els espais repartits entre l’edifici Cartanyà, que pertany al Bisbat, i uns barracons a Can Prunell, a Palau. Inicialment, l’edifici havia d’estar enllestit per al curs 2019/2020. Ara, la previsió és que les obres comencin a finals del 2024. El director territorial d’Educació, Adam Manyé, valora que “l’Ajuntament i la Generalitat treballin en paral·lel”.
La façana de l’edifici de l’antiga fàbrica Simon (o càrnies Soler), a la carretera de Barcelona, manté la imatge dels últims anys, amb nombrosos grafits, però ja gairebé s’han enderrocat les tres naus. Simon, nascuda a Olot fa més de cent anys, va obrir a Girona el 1975 i va tancar el 2007. Va arribar a tenir 250 empleats.