Societat

El govern avisa que el xoc de trens “pot tornar a passar”

El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, denuncia la manca d'inversions de l'Estat a la xarxa ferroviària

Alerta que els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan “al màxim de la capacitat”,

El que ha passat al Clot ja va passar fa nou mesos i pot tornar a passar. Aquest, si més no, és el missatge que es desprèn de les paraules del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves competències evitar un altre accident ferroviari com el d'aquest dijous a l'estació barcelonina. Font denuncia la manca d'inversions “durant anys” i admet que se sap “de fa temps” que hi ha “un problema als accessos a Barcelona”. Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan “al màxim de la capacitat”, i augmentar-la, ara com ara, és “impossible”.

Pel que fa a les causes de l'accident, Font no s'ha volgut pronunciar a l'espera dels informes que han demanat a Renfe i Adif. Fa nou mesos l'accident va ser culpa d'un “error humà”. Sí ha admès que el d'aquest dijous era molt semblant a aquell.

L'arrel del problema són els accessos a Barcelona, que Font ha definit com a “coll d'ampolla” al límit de la capacitat. Els túnels del Passeig de Gràcia i de Plaça Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de passar amb les infraestructures actuals. En aquest sentit, Font ha denunciat que hi hagut “una manca d'inversions durant molts anys”, i ha apostat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan saturat com el de Barcelona.

Per tot plegat, els informes reclamats a Renfe i Adif han de servir per tenir “tota la informació” sobre la situació de les infraestructures i “més arguments per convèncer el govern de l'Estat de la necessitat d'invertir”. Font també ha parlat de l'execució del Pla de Rodalies, les dificultats del qual s'han incrementat en un moment d'estretor econòmica com l'actual. Però amb tot el director general de Transports creu que s'ha de poder “arribar a un acord” amb l'Estat sobre les prioritats d'inversió, que passen per “la seguretat” i “l'augment de la capacitat en aquells punts que es pugui”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona
Bisharo Ali Hussein
Activista dels drets humans feminista

“Els homes volen controlar la sexualitat i el cos de la dona”

Girona

CADERSEM passa a formar part del GRUP E-COORDINA