Societat

Benestar

Iniciatives amb esforç

propòsit ·

Els quatre projectes que han aconseguit les beques de la Fundació Espavila tenen en comú l'objectiu de ressaltar els valors i la cultura de la tenacitat

El premi en metàl·lic és l'empenta final que falta per poder tirar endavant aquests programes

Els programes es posaran en marxa al mes de setembre, amb el nou curs escolar

Educar els nens ambvalors positius és
l'objectiu dels quatre programes premiats

En temps de retallades a l'educació, les beques Educar Fomentant l'Esforç, que dóna la Fundació Espavila, esdevenen un important impuls per poder tirar endavant idees i que aquestes es converteixen en projectes reals.

L'Escola Mil·lenari, situada a Cardedeu, fa anys que tenia al cap canviar la manera d'ensenyar matemàtiques. Per això, quan va veure les beques de la fundació, no s'ho va pensar dues vegades. “Durant tot el curs havíem estat treballant en el projecte i quan vam veure la convocatòria ens hi vam presentar perquè la idea encaixava amb el que es premiava”, afirma la directora de l'escola, Montserrat Sala. Robótica a l'escola és un programa dirigit al segon cicle de primària, “concretament als alumnes de cinquè i sisè”, per tal que aprenguin les matemàtiques creant una empresa. “La idea és que formin un equip, que aprenguin a compartir i no a competir”, afirma Salas. El resultat final serà la creació d'un robot pigall, que acompanyi una persona cega a diferents parts de la ciutat. “El programa començarà aquest curs vinent, i el que es pretén és potenciar l'esperit innovador, el respecte, la confiança i l'autoestima”, assegura. Uns valors que comparteixen tots quatre projectes i que, per aquest motiu, han resultat guanyadors.

En construcció, de Cristina Alcoceba, planteja una manera diferent d'educar, en què no només es valorin els coneixements, sinó que “es contempli l'alumne com un ésser global, tenint en compte el cos, la ment i el cor”, comenta Alcoceba. En total, s'han establert disset activitats en què es treballaran les competències i habilitats emocionals. “Per exemple, per tractar els valors i actituds es treballarà la biografia d'un personatge molt conegut, enguany, el Pep Guardiola.” En construcció també s'iniciarà aquest pròxim mes de setembre en alumnes de cinquè i sisè de primària, però en aquest cas, al Col·legi Sagrat Cor de Tarragona. “Els nens són el futur, la societat ens hem de replantejar la manera d'educar-los. Amb aquest projecte el mestre adopta un rol de guia i s'afavoreix l'autoaprenentatge dels alumnes”, conclou.

En el cas de l'escola Eduvólei, de l'Ametlla del Vallès, el projecte que ha aconseguit la beca ha estat Eduvólei Fomentant l'Esforç. “L'objectiu és educar mitjançant el vòlei. El projecte consisteix en una reestructuració de l'organigrama, incorporant una àrea educativa que s'encarregui de l'educació dels nens”, afirma la coordinadora d'Eduvólei, Maria Garí. El programa parteix de tres vies: una per als entrenadors i cos tècnic, l'altra per a les famílies i la més elaborada que es dirigeix als infantils i cadets, és a dir, nois i noies de 12 a 16 anys. “Cada mes treballarem un valor diferent a través d'activitats.” “Els entrenadors també rebran una part formativa per tal que siguin figures models i motivadores per als nens. I per als familiars, volem impulsar la comunicació mitjançant diverses xarxes socials perquè rebin les missatges i entenguin quines són les seves funcions”, comenta Garí.

L'últim projecte premiat és el de la Carolina de la Cruz, de Sant Celoni. En busca del tesoro perdido està dirigit a alumnes de 12 a 16 anys de l'institut Reguissol de Santa Maria de Palautordera. En aquest cas, l'autora crea un pla d'acció tutorial en què s'aprofiten les conegudes hores de tutoria per “fomentar el desenvolupament d'habilitats socials, la transmissió de valors, l'educació emocional, la iniciativa, la resolució de conflictes, etc.”, afirma De la Cruz. A més, també s'hi implica els pares mitjançant l'AMPA, ja que “s'oferiran sessions per continuar treballant i consolidant els aspectes treballats amb el jovent”, assegura. Per Carolina, és important projectes com aquests que van dirigits als joves, ja que “ells acabaran sent un reflex del que nosaltres els transmetem. L'esforç no és un valor immediat, s'ha d'anar cuidant i regant, com les plantes”, conclou. Per això totes quatre coincideixen a ressaltar la importància que, malgrat l'època en què es viu, apareguin ajudes com aquesta.

3.000
euros és
l'import de cadascuna de les quatre beques Educar Fomentant l'Esforç que ha atorgat la Fundació Espavila. Els diners serviran d'ajuda per tal que els quatre autors puguin engegar els seus projectes aquest pròxim mes de setembre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ajut d’1,7 milions d’euros per a la renovació de l’enllumenat públic

cassà de la selva
SOCIETat

Acampada al claustre de la UB per denunciar “el genocidi del poble palestí”

BARCELONA
infraestructures

Renfe planta al Govern a una reunió excusant-se en les eleccions

barcelona
Societat

Mor Pere Torrents, veí de Torrelles de Foix

URBANISME

El 80% dels edificis del Camp de Tarragona no han passat inspeccions

TARRAGONA

La prescripció d’activitat social en lloc de fàrmacs s'inicia al CAP Valldoreix

SANT CUGAT DEL VALLÈS
URBANISME

Amics de la Rambla es queixa de les mancances de manteniment

BARCELONA
SALUT

Astrazeneca demana a la CE que retiri la seva vacuna contra la Covid-19

barcelona
societat

Identifiquen una nova forma genètica de l’Alzheimer

barcelona