Societat

Cinc anys per fer sis quilòmetres d'autovia

El primer tram que es va fer del quart cinturó va ser el de Terrassa a Viladecavalls, l'any 2007, que es va estrenar un any després del previst, el 2010, mentre s'anaven executant els trams entre Abrera i Olesa –també acabat– i el de Viladecavalls a Olesa, que torna a estar aturat per segona vegada. Si se segueix aquesta progressió d'1,2 quilòmetres per any, el quart cinturó no estarà totalment acabat fins d'aquí a uns quaranta anys. La coneguda també com a autovia orbital és un projecte que ja es dibuixava en el pla de la regió metropolitana del 1966. No va ser fins al 1993, amb Josep Borrell com a ministre, que es va concretar el tram entre Abrera i Sant Celoni en el programa d'actuacions prioritàries de carreteres com a nou eix mediterrani paral·lel a l'A-7.

A mesura que el projecte anava arrelant, també ho feia el moviment popular contrari a l'autovia, que no va aconseguir aturar-lo però sí retardar-ne l'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Champions ja és aquí!

Girona

Les quatre finques on hi ha la llavor de l’agricultura del futur

Pacs del Penedès
SOCIETAT

Amplien a tot Catalunya el voluntariat de suport a la reinserció d’agressors sexuals

BARCELONA
Equipaments

Badalona inverteix 245.000 euros per millorar l’històric edifici del conservatori

Badalona
Sant Jaume de Llierca

Memòria del maqui Joan Platé Vergés

Sant Jaume de Llierca
SERVEIS

Malgrat de Mar s’estrena en la zona verda amb una prova pilot

MALGRAT DE MAR
SERVEIS

Calella pagarà la neteja de grafits en parets i façanes de particulars

CALELLA

L’impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles: fiscalitat verda per lluitar contra el canvi climàtic

la crònica
La crònica

Jugar no és només cosa de nens