Societat

Cinc anys per fer sis quilòmetres d'autovia

El primer tram que es va fer del quart cinturó va ser el de Terrassa a Viladecavalls, l'any 2007, que es va estrenar un any després del previst, el 2010, mentre s'anaven executant els trams entre Abrera i Olesa –també acabat– i el de Viladecavalls a Olesa, que torna a estar aturat per segona vegada. Si se segueix aquesta progressió d'1,2 quilòmetres per any, el quart cinturó no estarà totalment acabat fins d'aquí a uns quaranta anys. La coneguda també com a autovia orbital és un projecte que ja es dibuixava en el pla de la regió metropolitana del 1966. No va ser fins al 1993, amb Josep Borrell com a ministre, que es va concretar el tram entre Abrera i Sant Celoni en el programa d'actuacions prioritàries de carreteres com a nou eix mediterrani paral·lel a l'A-7.

A mesura que el projecte anava arrelant, també ho feia el moviment popular contrari a l'autovia, que no va aconseguir aturar-lo però sí retardar-ne l'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
mobilitat

Mataró comença demà a multar a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia

Societat

L’Ajuntament de Badalona estudia ara com reobrir l’alberg municipal

Badalona
Teresa Prados
Portaveu de No esteu soles, en defensa de les víctimes d’agressió sexual

“Les víctimes senten que han provocat l’agressió sexual”

Badalona
Societat

Planten el Dimoni de les Festes de Maig a Badalona

Badalona
equipaments

Enderrocament “d’urgència” i “per seguretat” de l’edifici de l’Escola de Vela

platja d’aro
sequera

Només 17 hm³ per als regants al Baix Ter

LA TALLADA D’EMPORDÀ